onsdag, oktober 20, 2010

Dagens löpning

For raka vägen ut på löpning efter jobbet idag. En tvättäkta mysrunda blev det. Och jag som bott i den här staden hela mitt 28-åriga liv upptäckte Sandviken! Närmare bestämt egnahemshusområdet i Sandviken! Jättemysigt område! Lite som centrums Vikinga bara att modell äldre. Förstår ni som känner till lilla Vasa?

9,8 km fick jag in idag. Kunde ledigt ha tänkt mig springa längre, men eftersom det är 4 dagar sedan jag senast sprang så iddes jag inte utmana ödet desto mera. Men nog tusan är det skönt att springa på hösten! Kylan/svalkan är min vän. Jag började ju springa på (mer eller mindre) allvar en vinter i februari-mars för några år sedan och jag tror att min kropp tog det som den ultimata löparmiljön för sig.

Vad jag ville säga bara var att jag tror faktiskt att jag är på gång på allvar nu! Jag känner mig stark, glad och taggad inför och under mina nuvarande löppass! Eller vad tror ni?

7 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Idag har jag och kryckorna gått sammanlagt nästan en km. I'm so good! :) snart börjar fys.terapin.

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Ja det är du! Bar jobbat själv! Gör det ont eller är det "bara" ömt?

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra att det känns bra! Det håller nog i sig ska du se :)

    SvaraRadera
  4. Jill: Tror du? Hoppas det, för det känns huippu! :D

    SvaraRadera
  5. Tack. FÖr det mesta är det nog bara ömt men nog gör det ont ibland ännu. Lite svullnad ännu i benet men i morgon tänker jag ta bort stygnen och eventuellt besöka simhallen. En vecka på soffan is enough.

    SvaraRadera
  6. Kunde inte hålla med mera! Hösten är nog bästa tiden att vara ute och springa, eller tidig vår, på morgonen då det börjar ljusna!

    Hoppas motivationen fortsätter framåt i lika bra stil!

    SvaraRadera
  7. Cecilia: Ok, låter lovande. Lycka till i simhallen! :D

    Kjell: Så är det! :) Ja det hoppas jag med!

    SvaraRadera