onsdag, oktober 27, 2010

Frestelser

Oj oj oj gott folk. Här har ni en som mottstod en seriös chokladfrestelse idag!! Och det händer typ aldrig! Alltså jag kan stå emot sockersug genom att hålla mig undan alla ställen där sockret finns tillgängligt, men ack om sockersuget hugger sina klor i mig i kassakön eller om jag går för när godisavdelningen...aj aj aj aj...

Men idag, idag klarade jag det! Först på postkontoret där det viskade lent i mitt öra "Ta lite choklad va, du ska ju ändå spela badminton!" och sedan ännu i butiken skrek det till mig "Ta nu då för F*N, du har förtjänat det och du får ju 3 chokladkakor för 2 €!!". Men jag gick (om än kallsvettig) förbi! Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv!

Har ni några laster?

Strax, B A D M I N T O N!

7 kommentarer:

  1. Duktigt! Jag är nog en liten godisråtta och har svårt att hålla mig ifrån lösgodis, speciellt om jag förbjuder mig själv att äta godis. Då MÅSTE jag ha godis genast ;)

    SvaraRadera
  2. Summan av lasterna är konstant, som det latinska ordspråket säger. Dvs., är det inte ett så är det annat.

    Jag har inte så många laster. Internet är väl en kanske. Fast jag vet inte, jag har fått ut väldigt mycket av bloggande och annat nätverkande på nätet. Så jag vet inte om det kan kallas en last. Men ibland blir det för mycket. Det erkänner jag. Såna gånger när jag bara sitter och stirrar, sugs in liksom.

    Men någon sockerlast har jag inte. Det har antagligen att göra med att jag inte äter godis, nästan någonsin. Jag vet att om jag åt godis nu som då, så skulle det lätt bli mer och mer, så jag låter bli helt. Men det är inget tecken på karaktär, eftersom jag inte känner suget :)

    Kaffe. Kaffe vill jag inte vara utan, speciellt inte på morgonen. Jag är en väldigt flexibel människa på många sätt, men på morgonen när jag vaknar vill jag ha två koppar starkt kaffe, en dator med internetanslutning och 15 min. lugn och ro :)

    Dessutom kan jag få för mig att babbla en massa på folks bloggar ibland. Det är kanske en last...?! :)

    SvaraRadera
  3. jag blev tvungen att stanna vid affären då vi varit ute med Stella ikväll, för jag skulle ha CHOKLAD. Trodde att jag skulle klara mig en kväll, men nej det gjorde jag inte.. nåh, nya tag imorgon, eller nästa vecka!

    SvaraRadera
  4. Heidi: Ja det där med förbud är som att skjuta sig sjävk i foten, det funkar bara inte. Man måste vilja det själv! :)

    Kaaja: Tack vännen!

    Tomas: Det är liksom det där jag strävar till: Att inte äta godis så att jag inte ska va snål på det!
    Och KAFFE jo, det kan jag helt enkelt inte (nästan) leva utan. Får jag inte mitt kaffe på morgonen - lönar det sig inte att försöka kommunicera med mig!
    Ditt bloggbabbel är definitivt ingen last och om det är det, så är det en trevlgi sådan! :D

    Sussu: Heheh, så går det ibland. Nya tag bara jo! :D

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Kaffe, mmmmmm, kaaaaffeee! Salmiak är nog gott och en raritet då man inte är hemma i Finland! :L)

    SvaraRadera