måndag, januari 24, 2011

Bra glid...

men åt fel håll! Söta manasse och alla hennes föregående pysslingar vilket före jag hade i spåret idag! Bra glid var det i alla fall, parstakade utan* att ljuga 10 km...sedan började det snöa och jag lyckades få till något som påminner om klassisk skidning. Emellanåt var jag dock som Bambi på isen: ben och armar flaxade till höger och vänster och det hände att jag var mera på skate-sidan än i de dragna skidspåren....tyvärr lät jag även faktiskt undslippa en högljudd svordom eller två. Hoppas ingen hörde mig...men, men, 16 km "skidning" fick jag in i alla fall! 140 min, inklusive diverse dryckespauser, skosnörning och reflekterande över föret med andra som vågat sig ut i spåret idag.

Japp, så har man fått prova på det också! All erfarenhet är bara hemåt! Eller vad säger ni?


*men kanske tänja på sanningen en aning, näe, det kan nog hända att det faktiskt blev nära 10 m parstakning!

4 kommentarer:

  1. 10 km parstakning, not bad, min mage hade krampat ihjäl sig! Seriöst!

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Magen klarar sig fint, det är armarna som är ute och seglar! :)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när det glider åt fel håll! Vet precis hur det är när jag ställer mig åt fel håll på löpbandet... :)

    SvaraRadera
  4. LöpareJanne: Hahahah! Ja, du har råkat ut för sådant också? :)

    SvaraRadera