onsdag, januari 26, 2011

Dagens mil

Tjosan! Det fick bli löpband idag igen, -14 C och jag var inte det minsta taggad för en frisk löprunda utomhus! Även om det säkert skulle gjort gott.

Upplägg enligt:
3 km uppvärmning 7 min/km
Intervaller 6 x 500 m 5 min/km, 90 sekunder gång mellan varven
~1 km 6 min/km
2 km fartlek
1 km 5.4 min/km
Totalt: 10 km

Totaltid 65 minuter.
Snart ska jag köra ett sådant pass där jag värmer upp 2-3 km och sedan springer jag 10 km där den lägst hastigheten är 6 min/km på så sätt ska jag för tusan få in den där "omöjliga" milen på under 60 minuter!

3 kommentarer:

  1. bra jobbat Liza! Jag kände mig nog lite omotiverad att dra på mig lenkkiskorna och sticka iväg på milen i kölden. Men jag for! som belöning får jag äta godis imorgon tror jag:).

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du gjorde ett jättebra pass!!
    Intervallerna ger så mycket!!

    Heja heja!

    kram

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Tufft! Jag får inga godis, men kanske en LCHF-bärpaj med vispgrädde?

    Coyntha: Tackar! Ja, man får resultat med intervallerna. :)

    SvaraRadera