torsdag, januari 20, 2011

Dagens...

Dagens träning var ett stycke skidpass. 19.9 km med någon dryckes- och snytpaus på ca 140 minuter. Ganska långsamt faktiskt, nästan så att man/jag skulle sprungit fortare... Borde det inte gå snabbare på skidor? Det känns snabbare i alla fall och mindre slitande på knän.

Jag fick mitt löparnummer för Rom maraton idag! :) 1635 vi får hoppas det är mitt lyckonummer!

Imorgon ska jag uppleva mitt livs första Opera. Isänmaan tyttäret (Typ "Fäderlandets döttrar"). Min kollega har en roll i operan och det ska bli riktigt roligt att se henne uppträda!

Har ni varit på Opera nån gång? Vad tyckte ni i så fall?

9 kommentarer:

  1. usch, jag måste få in mitt långpass imorgon för jag kursar hela helgen. Hoppas på att vädret är till sin fördel.
    Vi diskuterade här för ett tag sen med några vänner att vi borde gå på opera nån gång, Jag tror det skulle vara en intressant upplevelse.

    SvaraRadera
  2. Hur gjorde du med anmälningen till Rom? Läkarintyg eller klubbtillhörighet?

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Ja det ska nog blir intressant. Tur att det är på finska så man förstår (hoppas jag) något av vad de säger/sjunger! :)

    J: Läkarintyg! :) Jag hör inte till någon klubb. Löns att vara ute i tid dock. Gick till läkaren i slutet av augusti och efter diverse (!) undersökningar fick jag mitt intyg i mitten av november...

    SvaraRadera
  4. Jag var på Lars Huldéns opera här på Åland ifjol. Det var intressant.. men minns inte mera vad jag tyckte.
    Va duktig du e som skidar förresten. :)

    SvaraRadera
  5. JennyH: Ok, tack för det! Vad gäller skidaset så är det ju så himla kul! :) och så har vi ju det lilla faktumet att botniavasan närmar sid med rekordfart! 3 veckor kvar!

    SvaraRadera
  6. Okej, jag har inte riktigt koll på vilka klubbar som är "godkända" i t.ex. Italien och Frankrike. Jag hör till två, så någon av dem borde ju rimligtvis funka...

    SvaraRadera
  7. Det blir väldigt spännande hela Rom marathonandet. Önskar jag kunde hänga med som supporter :) Men jag supportar på distans.

    Har tyvärr inte varit på opera, men hoppas verkligen det blir av nån gång.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Spännande med Opera - har aldrig varit på det faktiskt. Man måste ha andra kläder än skidkläder på sådana ställen va?

    SvaraRadera
  9. Snowie: Ja det hade varit kul med Mitt allra första Maraton-team! :) Men du är med i tankarna!

    Sofie: haha, ja lite andra kläder, men inte så farligt uppsnofsigt. Visst fanns det de som var riktigt fina (inga aftonklänningar dock) men där fanns nog män i typ jeans och t-skjorta också! :)

    SvaraRadera