lördag, januari 29, 2011

Lördagen som går till historien

Idag Lördag,
den 29 dagen,
2011 år efter Jesu födelse,
sprang jag,
Eliza Maria,

10 km på 59 minuter!!!!

Måhända att det var på löpband, men 59 minuter är 59 minuter och 10 km är 10 km!!

Jag gjorde så att jag värmde upp 3 km i 7 min/km.
Sedan sprang jag 10 km i minst 6 min/km. (stundtals var jag uppe i 5.3 min/km)
Avrundade med 1,25 km i 6.24 min/km.
Totalt 14,25 km

Fatta alltså? Jag är mycket lycklig! :D

Detta tack vare att det var så okristligt halt där ute att det inte ens gick att gå normalt. Jag hade tänkt springa ut till morfar, dricka en kopp kaffe och hem igen och försöka få in en ~20 km, neb eftersom det var så halt for jag till gymet och drog löpbandet.Jag tänkte, "Nu eller aldrig" - och så fick det bli. Så blev det!

Dagens gest är alltså tummen upp!

Men nu ska alla gå och heja på Johanna!! Här!!

15 kommentarer:

  1. Tomas: Tack snälla! :) Känns nog lite bra faktiskt! :)

    SvaraRadera
  2. Sofie: Taaaack! :D Myser nog lite för mig själv nu! :)

    SvaraRadera
  3. Hanna Bäckströmlördag, 29 januari, 2011

    Attan va bra du är Liza! Ta int i så du sträcker nå bara!

    SvaraRadera
  4. Tjohooo! Grattis! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Grattis, hur firar du ikväll?

    SvaraRadera
  6. Makalöst wunderbar!!!!You rock!!!!

    SvaraRadera
  7. Tack va fina ni är! Den bästa glädjen är den som delas! :)

    SvaraRadera
  8. Grattis! Bra jobbat! :) Du lyckades mycket bättre än jag!

    SvaraRadera
  9. Gratulis vännen!!! Huippu suoritus!

    SvaraRadera
  10. Johanna: Nå, int sku jag nu säga att 10 km på 59 minuter är bättre än 85 km på 14 h!! Du e grym! :)
    Men tack!

    Linda: Tack snälla! Lite huippu kändes det nog jo... :O

    SvaraRadera