torsdag, januari 13, 2011

K A T A S T R O F

Det är tydligen inte meningen att jag ska stå på skidor...Tog mig äntligen ut i spåret idag med mina nya skidskor och det skavde redan innan jag hunnit ens ett varv runt banan (som är 2,6 km lång). Jag bet ihop under ytterligare ett varv, men jag fick ge upp. Jag skulle lika gärna kunnat sitta och skära i hälen med en kniv...jag blev alltså inte förvånad av blodfläcken jag hade i skon då jag drog av mig de 100 euros eländena...

Vad ska jag liksom ta mig till nu? Jag kan ju inte köpa mig i konkurs på grund av skidskor heller?

Nåväl. Lilla datorn är fortfarande infekterad. Jag väntar på svar/diagnos från F-Secure, men det går lååååååångsamt att surfa.

I måndags sprang jag en mil enligt
3 km uppvärmning
5,5 km fartlek
1,5 km nedvarvning

I onsdags spelade jag Badminton och fick mig en sådan omgång att jag inte har råd att vara kaxig på säkert ett år framöver...

Och idag då, 5 stackars kilometer skidning. Tror det blir att grunna över hur jag ska lösa det här med skidskorna och skavsåren under en seriös löprunda imorgon.

Tips och råd anyone?

7 kommentarer:

  1. Jag är helt borta då det kommer till skidning, så kan inte ge dig något annat råd än skippa skidningen och spring istället ;)

    SvaraRadera
  2. Finns det inte såna där skavplåster att sätta på hälen?

    SvaraRadera
  3. Jill: Ja, om jag inte redan betalt Botniavasan och köpte de där skidskorna för dyra pengar skulle jag kanske lyda ditt råd... :)

    Tomas: Ja tack det finns det. Jag kämpade förgäves med desamma förra året. Tejp, skavsårsplåster och avlastningskuddar. Men jag ska nog försöka med allt det där även denna gång. Skam den som ger sig, va? :)

    SvaraRadera
  4. vet inte om detta kan fungera på vanliga skidskor men åtminstone slalompjäxor brukar folk ha på i bastun för att de ska forma sej bättre efter egna foten

    SvaraRadera
  5. JohannaB: Jag fick det rådet faktiskt förra året också. Jag ska nog ge det en chans även i år! :)

    SvaraRadera
  6. Ja jag har inga tips, men jag gick med mina inomhus ett tag innan jag for ut i spåret med dem. Inte vet jag om det hjälpte. Det måste nog vara en förbannelse över dig och skidskor.

    SvaraRadera
  7. Cecilia: Ja, visst är det märkligt? Jag ta och gå med dom här hemma imorgon.

    SvaraRadera