torsdag, januari 06, 2011

Mitt hjärta

Halloj! Jag misstänker att vår dator sjunger på sina sista verser för den är helt über långsam, men jag gör allt för att rädda den. Det tog 15 minuter att starta om datorn igår...

Jag var på ultraljudsundersökning av mitt hjärta igår. Pumpen verkar vara i gott skick. Det är ju toppen. Men nog var det häftigt! Inte bara det att man såg sitt eget hjärta utan tekniken bakom det! Den där manicken man håller mot huden skickar ljudsignaler "in" mot kroppen och beroende träffytans täthet så reflekteras ljudet tillbaka och ritas sedan upp som en bild på en skärm! Helt sjukt häftigt!

Köpte nya skidskor.
Vad tror ni? Kommer de att ta i mål med hela fötter?
Dom ser visst lite Racer ut eller va?

Tänkte våga mig ut på en skidtur idag eller en löprunda. Någondera. Får se hur det går, känner mig väldigt svag så jag ska ta det lugnt men jag måste komma igång nu!

10 kommentarer:

  1. Hur häftigt som helst med den där tekniken. Nu vaknar jag till här. ;) Doppler-maskin visst? Jag fick titta på venerna i mina ben med sån teknik. Hur häftigt som helst.

    ...sen var jag hos ögonläkaren också en gång och vi lekte med alla ögon maskinerna. Bara för att jag tyckte det var så kul maskiner och farbrorn var lika exalterad.

    SvaraRadera
  2. ..eeh. Förlåt. Tekniknördsgenen tog över. Härligast att höra att din pump fungerar som den ska!! Kram på dej vännen!

    SvaraRadera
  3. Kaaja: Hahah! Det e gott vännen!
    Jag vet inte om det var en Doppler-maskin. Hon sade att blodådrorna är för tunna för att kunna ses...(fast det kan ju hända att venerna kring hjärtat är tunnare än de i benen)!
    Hur coolt som helst, var det i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Snygga skidskor, jag har samma! :D Får hoppas att dom tar oss hela vägen i mål på Botniavasan!:)

    SvaraRadera
  5. Bra att pumpen funkar, det skulle ju vara lite illa annars.
    Och jo nog är det häftigt vad man kan få reda på med hjälp av manicker. Hade ju diverse sladdar EKG hit och dit och allt vad det nu heter på mig när jag blev nersövd i Kokkola och kunde följa med sedan när jag vaknade vad som hände på skärmen.
    Int förstod jag ju mycket inte men mitt oträndade öga såg nog att jag troligtvis inte har några arytmier.

    Tjusiga skor. Jag provade ett par Fischer jag också när jag skulle köpa min skor trots att de inte passar till mitt bindningssystem ( jag kör ju med SNS bindningar). Tror nog att de bär dig genom Botniavasan förhoppningsvis utan skoskav. Snygga är de också.

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att höra att hjärtat pumpar på som det ska. Lycka till med skidandet!

    SvaraRadera
  7. Håller med övriga - vad skönt att hjärtat fungerade som det ska.

    Vad kan gå fel nu? Bra hjärta och snygga skor!

    SvaraRadera
  8. Heidi: Det gör dom säkert! :)

    Cecilia: Ja de ser lite radioaktiva ut! :) Tänkt du komma och skida nu också?

    Snowie: Tack snälla! :)

    Sofie: Precis! :D

    SvaraRadera
  9. Jo Liza jag tänkte nog komma och skida om int nån läkare sätter stop för det förstås. Vi skulle ju kunna ha en date där i spåret för jag tror vi kommer att skida i samma tempo:).

    SvaraRadera
  10. Cecilia: Klart vi ska träffas om du kommer ner! Dock tror jag att ditt tempo nog är häftigare än mitt! :)

    SvaraRadera