torsdag, januari 27, 2011

Torsdags-skidas

Idag stod det skidning på schemat. 20 km närmare bestämt. Jag skidade 20,4 km. :) 140 min, inklusive störande skosnörningar och någon dryckespaus. Det är väldigt omständigt att stanna och dricka då man skidar. Man måste ta av sig stavarna, eller jag måste det i alla fall, annars kan det hända att jag sticker hål i någons öga med dem. Ja, och så måste jag nästan alltid snyta mig med näsduk, jag kan nämligen inte "snytraketen"... sedan ska man "klicka" av dryckesväskan från midjan, skruva upp korken och dricka. Sedan ska man göra allt det där i omvänd ordning... ja nog går det ledigt 2-3 minuter till eskapaderna.

Det var förresten helt fantastiskt toppen öre idag. Sjukt bra glid men ändå fäste under Madshus-plankorna. Temperatur -1C. Mysigt.
Och någon tokstolle hade med sig hunden i spåret...

Ett sista "förresten". Jag fick skavsår idag. Blodfyllda skavsår. Jag vet inte vad tusan som skiljde idag från de tidigare gångerna, men nästa gång tejpar jag banne mig hälen igen.

Kan ni göra snytraketen?

5 kommentarer:

  1. Jepp,jag kan göra snytraketen. Och tur är det för jag måste göra den väldigt ofta :D Vad duktig och flitig du är med skidåkningen!

    SvaraRadera
  2. Ja kan nog snytraketen jag. Praktiska saker. Btw 100m till så sku du ju ha fått avrunda uppåt till 21 km. ;)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! I Jeppis hittar man varningsskyltar vid skidspåren där det står att hundar inte får springa i spåret. Jag är sådär halvbra på snytraketen, men för det mesta torkar jag det i handsken (usch vad osmaklig jag är nu), så handskarna får tvättas ganska ofta.
    Kul att du ändå fått skida lite utan skavsår.

    SvaraRadera
  4. Jag kan intyga att Heidi kan göra snytraketen :D

    (Jag kan nog också) :)

    SvaraRadera
  5. Heidi: Respekt alltså! Hur tusan ska jag lära mig den? Ja man måste skida nu m det ska bli till nåt, dock har foreca lovat regn (!) hela nästa vecka!!? så jag vet inte om det blir till nåt...

    Kaaja: Å fan, det tänkte jag inte på... ;)

    Cecilia: Ja visst fanns det skyltar! Man får inte ens gå med hunden där då det är sommar! Men där var hon likväl med hundstackaren!

    J: Ok, jag tror er!! :) Så, alla kan förutom jag!...

    SvaraRadera