söndag, mars 22, 2009

12 km!

Halloj! Jag är tillbaka från min löprunda nu, färdigduschad och -strechad! :D

Jag satte 12km på 80 minuter! Det är rätt så bra i det här skedet! Farten är alltså 6,67 minuter per kilometer eller ungerfär 9km per timme!
Det var stundtals ganska spännande att springa, blank-is täckte nämligen en stor del (~1 km) av trottoaren längs med Gerbyvägen och sedan kunde det komma stora is-fläckar sporadiskt under löpturen. Märkväl att det inte fanns något som ens skulle påminna om sand på dessa isfläckar, så det var bara att ta det väääldigt lungt men ändå inte promenera på dessa ställen (-> såg säkert ritkigt skojigt ut för betraktaren).

Sambon har farit ut och på söndagslunch med en kompis så jag tar bara och äter nåt hastigt i all enkelthet här hemma!

Vädret är alldeles underbart! Hoppas det håller i hela veckan!

Auf Wiedershcreiben!

4 kommentarer:

  1. Tack vännen! :) Det uppmuntrar verkligen!

    SvaraRadera
  2. Halooo vännen!
    Du har hittat bildbevis på att jag faktiskt kan om jag vill :) (springa...) Du är allt duktig du, förbereder dig för ett maraton :) Och börjat blogga om det! Ha en trevlig semestrer vecka, kanske vi får se dig i gerby på en kaffe i veckan... :)
    Heidi

    SvaraRadera
  3. Tack gumsan! Ja, det kan mycket väl bli en kaffe i gerby under veckan! :) Ha en trevlig arbetsvecka du med!

    SvaraRadera