söndag, mars 22, 2009

Flickat Springaa 2006 - en afton-saga

Jag satt just och funderade att jag borde delta i nån form av uppvärmningstävling nu i sommar inför den stora tävlingen i slutet av sommaren! Kom då att tänka på ett lopp som heter "Flickat Springaa" där man får välja mellan att springa 5km eller 10km. Tänkte att 10 km skulle ha varit en riktigt bra uppvärminsrunda, så man skulle få känna på pulsen så att säga...men denna trevliga tillställning ordnas inte 2009, dom har "paus" stod det på hemsidan :(

Nåja, till saken hör att jag och mina vänner Heidi och Lotta deltog i denna tillställning året 2006 och skulle springa 5km-distansen som en kul grej. Det blev dock så att Lotta och Heidi fick fart i benen och jag hann inte riktigt med så jag blev ju såklart lite småsur och bestämde mej att springa 10 km på "pinjävel". Det var ju förstås jag själv som fick lida av på pinan och jäveln ;) eftersom jag inte var någon löpare och dessutom hade vi varit ute och festat lite grann kvällen före...huuadå...

Åter till min egentliga poäng, jag började bläddra igenom Flickat Springaa:s bilder på hemsidan och vad hittade jag inte där då? XD
Heidi och Lotta har kommit i mål och följer after-strechning programmet.
Här står dom (längst till vänster) och väntar, "Vart lämna Liza månne?" http://www.flickatspringaa.fi/index.php?tocID=38&id=1681&kat=72
Här har dom redan ringt mej och fått veta att jag springer 10 km, så det var väl bara att bänka sej ner och lyssna på Matias Jungar & Co tills jag har släpat mej över mållinjen... :)
http://www.flickatspringaa.fi/index.php?tocID=38&id=1705&kat=72

Och när jag väl närmade mej mållinjen så stod dom där och hejade på mej som bara f*n! Vilka tjejer! Mina tjejer!

Nu har ni fått ta del av en av mina (hoppeligen många kommande) löpar-berättelser och med denna vill jag även önska er en god natt med hopp om vackra löpar-drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar