onsdag, mars 25, 2009

Bilen ja...

Ja, hej, det blev lite ändring i planerna idag. Första kontrollen av bilen slutade med att tändstiften och avloppet bör åtgärdas. Mitt påpekande om att det luktar bensin i bilen avfärdades bara med att det inte gör det. Så det så.

Sedan lunchade vi, jag och mamma, och jag fortsatte att påpeka att det luktar bensin i bilen och att den inte beter sig som den brukar, det är nåt fel på stackarn. Det slutade med att vi for och köpte nya tändstift och sedan for vi till Yrkes-skolan med bilen. Hela skolan var ju förstås på Yrkesskicklighets-VM i Botnia-hallen. Men plötsligt skymtade en bussig grabb i garaget som, efter en snabb symptombeskrivning, sade att han kan kasta ett öga på bilen. Efters två timmars ögonkastning och ytterligare två deltagande bussiga grabbar fick vi beskedet att "spridaren" är sönder, det bara skvalpar av bensin i förgasaren (eller det där stället var tändstiften sitter)! Aha! Jag sade ju att det var nåt riktgit fel med lilla Micran! "Spridaren" finns bara som orginaldel och kan beställas, för 160€, från Holland och det kommer att ta en vecka att få hit den. Ja, så nu har jag lämnat micran på bilsjukhuset och där får han stå nu tills organen till opretaionen anlänt.

Så, det blev varken kaffe hos morföräldrarna eller att hälsa på sambons farmor på sjukhuset idag, vi får ta och göra det någon annan dag!

Nu får jag lov att ta itu med städningen då om den här dagen ska avslutas i en något sånär produktiv mening! :)

Ha det gött!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är svårt att vara produktiv när man är ledig. :) Dagarna går så snabbt! iof gör det det när man jobbar också, men då gör det inte så mycket...

    SvaraRadera
  2. Mmmm, tror du jag har städat nå då?
    Mañana, mañana! Sí mama, sí sí! :P

    SvaraRadera