onsdag, mars 25, 2009

Agendan

God morgon alla yrvakna och klarvakna i individer! Hoppas ni all fått en god natts sömn, jag har i alla fall fått det i splitternya Liverpool F.C. lakan med nytt täcke och nya kuddar! :) Har sovit som ett litet barn! ...eller heter det "sovit som ett lamm"?...nää, så är det väl ändå inte? Varför skulle lamm sova bättre än andra? Men i och för sig, varför skulle just barn sova bättre än vuxna? Hrrrm, jag har sovit gott, punkt!

På programmet idag har vi
- bilundersökning
- lunch med mamsi
- kaffe hos morföräldrarna
- hälsa på sambons farmor på sjukhuset
- städa

Ingen träning idag med andra ord, eller ja, riktig städning är ju en form av träning men inget löpande ute i friska luften alltså. Ja, eller vi har ju inte så frisk luft här just nu på grund av allt damm som rörs upp från gatorna då det e så torrt, så ingen löpning ute i luften. ;)

Hoppas dagen fortskrider till er belåtelse, så tar jag kanske och återkommer senare idag!

Ciao!

4 kommentarer:

  1. Maraton? Fan va imponerande.
    Jag laddar för att eventuellt ta mig ut och jogga lite till våren. Att springa är det psykologiskt jobbigaste jag vet. Brukar göra det ca en gång om året som något slags straff eller späkning.
    Har du något tips om hur jag ska börja tycka att 5 km löpträning ska kunna bli kul?

    SvaraRadera
  2. Nej, löpning är inte alltid så kul om man tvingar sig till det eller om man går åt för hårt från början. Det underlättar om man inför några 2-4 minuters gångperioder under löpningen, och springer i sådan takt att man kan prata medan man gör det. Dessutom tycker jag att löpningstiden går helt fantastiskt fort då man får lyssna på sin favortimusik under tiden, jag har så gott som alltid en mp3-spelare med på rundan! Hoppas detta kan vara till nån hjälp! Jag är ju inte nån exper på det här riktigt, ibland känns nog den där 5 km som en 10 km:s uppförsbacke för mej! ;)
    Viktigast är nog att man gör något som man själv gillar och tycker att är kul! :)

    SvaraRadera
  3. De e ju lite de. Jag sysslar bara med träning som jag tycker är kul och då är det ju aldrig något problem. Det är bara att jag någon gång skulle vilja upptäcka det där fantastiska med löpning som folk pratar om.

    Jag kanske tar dina råd och knåpar ihop ett litet projekt till den varmare våren...
    Återkommer ev i ärendet:)
    Tack för tips.

    SvaraRadera
  4. Det var så lite så! Återkom gärna i eventuella händelser! Tror att det här med löpning kan vara lite som med rödvin, man lär sig att gilla det! :)

    SvaraRadera