söndag, april 26, 2009

Solsken och olika former av sländor

Jag kunde inte hålla mej, det är så fint väder där ute att jag var helt enkelt tvungen att fara ut på en lugn löprunda! Dessutom tycker jag att det känns bättre redan, med andningen menar jag, så allergimedicinerna gör säkert det dom ska! Det blåste dock, väldigt hårt på sina ställen, men det gjorde det bara mindre olidligt hett i utrustningen jag hade monterat på mej!

För er som lämnat och fundera över det, så är trollsländan och dagsländan två olika sländor.

Ovan har vi en trollslända och nedan en dagslända

Lite "icky" är det med insekter i största allmännhet tycker jag, men tänkte nu visa dom då jag ändå tog upp det själv.

Imorgon ska jag dra "firma"-löpningen efter jobbet men jag har en liten vag känsla av att det kanske inte dyker upp så många andra till detta! Det är alltså frågan om arbetsplatsens personalklubbs motionssektion som ordnar tillfällen för medlemmarna att jogga av sig efter jobbet tillsammans, för det mesta är ju faktiskt roligare om man är flera! :) Det ordnades dylika tillfällen på hösten men deltagandet var minst sagt sparsamt, nu tänkte man dock att folk kanske är mera taggade att springa av sig lite såhär på vårkvisten! Vi får se imorgon då!

Strax ska jag laga lite jordgubbskvarg följt av seriös chillning på sofflocket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar