lördag, september 26, 2009

Cleaning my skåps...

Jag älskar att ordna upp kaos! Om jag kunde skulle jag leva på att ordna upp kaos och organisera stökigheter! Man får styra och ställa, slänga och vraka, stöna och stånka! Man är gud över det kaoset, man tänker efter vilka saker/kläder som har tjänat en rättmätigt och troget och sedan bestämmer man vad som får gå och vad som ska stanna och framför allt vart dessa saker och kläder ska hamna, soptippen eller recycle; i form av loppis, ge bort till bekanta eller till insamlingpunkter.

Orsaken till att jag rensar skåpen är för att göra rum för de nya kläderna jag shoppade loss mej på igår! Det enda svarta jag införskaffade var ett par jeansleggings, Snowie lär åtminstone förstå att uppskatta detta (hon har lite samma problem som jag)! Jag brukar väldigt snabbt nappa tag i alla möjliga svarta kläder, men inte denna gång! Det blev grönt, grått, lila, rött, ljusblått, mörkblått och vitt, i form av 3xjeanleggings, 2x lång stickad tröja med stor krage, 1x kofta, 1xlångärmad t-shirt, 2xkortärmad t-shirt och 1x klänning! :)
Nedan lite bilder från mitt herravälde som det ser ut i skrivande stund!

Tror att jag, då jag röjt upp ovanstående, tar och städar till det i resten av lägenheten också! Men först, kaffe hos morföräldrarna!

7 kommentarer:

  1. Oj oj, jag borde också ta en ordentlig städomgång i mina skåp, som alltid verkar vara för små (eller så har jag för mycket saker). Jag gillar också Jeansleggins för att jag har så svårt att hitta jeans åt mig! varför smalnar alla jeansmodeller av min knäna? Jag är nog inte den ända i världen som har lite större hamstringsmuskler och då funkar ju inte byxmodeller som smalnar av vid knäna. Tacka vet jag stretch!
    Fortsatt trevlig lördag

    SvaraRadera
  2. Uuh så roligt! Du har alldeles rätt, det är fruktansvärt roligt att ordna upp ett kaos. Synd att det tar så länge, brukar ofta kräva en hel dag om man ska börja med ett liknande projekt som ditt.

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Ja, stretch är nog bekvämt. Enda dåliga är att man måste va ganska nogrann med strechjeans, de får nästan vara aningen för små då man köper dem annars har man (det har jag) ett par åtsittande jeans med ett "snyggt" gällivare-häng"... ;)
    Trevlig lördag och helg ditåt också!

    Jill: Ja det är nog ett hel dags jobb om man ska göra det ordentligt. Tyvärr verkar det som om det blir lite på hälft för mej i alla fall, gubben bestämde sig för att stanna hemma ikväll och då kan jag inte städa ordenligt... men skåpen är tömda! :)
    Han en skön fortsättnign på helgen!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad du handlat! Kul med nya kläder:)

    SvaraRadera
  5. Linda: Ja, jag shoppade av mej lite :) Men det har jag inte gjort på vääääldigt länge! Så det var så dags nu, ännu skulle jag vilja ha lite mer, men det for nog vänta till nästa lönedag ;)

    SvaraRadera
  6. Ja usch ja. Detdär med svarta kläder är nog en dålig last. Men jag har klarat mig hittills faktiskt. Även om jag igår shoppade svarta BH:n.. Äsch då. Härligt med nya kläder och ordning i kaoset.

    SvaraRadera
  7. Snowie: BH:n måste nog få vara svart! Det räknas alltså helt enkelt inte! :)

    SvaraRadera