tisdag, september 29, 2009

Transportlöpning, yes yes! :)

Ja, idag var första dagen på resten av mitt liv!
Det var också första gången jag sprang till jobbet i arla morgonstund, och sedan tillbaka hem förstås efter jobbet. Min digitala icke-puls-mätande pulsklocka visade 06:46 då jag tog mitt första löpsteg mot jobbet! Jag kände genast att det kommer att bli lite tyngre än vanligt, först och främst för att det är morgon och jag inte alls kommit igång ännu, andra främst var det lite obekvämt och tungt med packning på ryggen. Men, med inledningsvis Antiloop "In my mind" följt av Billy Idol (Scooter's version) "In the Midnight hour" i örorna och med mörkret och lugnet omrking mej måste jag ärligt säga att laddningsmätaren for från noll till hundra på 5 mikrosekunder! Helt sjuuukt bra feelis! Måste bara inflika att "In my mind" är bland världens bästa "Tagga-och-ge-allt-du-har"-låt, man känner sig just som en antilop som springer, springer hårt och lååångt bort från sin förövare! :)
Dock, om jag ska fortsätta med transportlöpningen tror jag nog jag får införskaffa mej en bättre ryggsäck! Men sådana saker är, trots allt, petitesser! :)

Men tack, snorkfröken, för dina inspirerande inlägg och din positiva attityd i största allmänhet! Det här kommer jag nog att fortsätta med!

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Roligt att du fick en bra start på "projektet"! Dendär antiloop låten har jag också hittat men den har lite fallit i glömska så tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  2. Ahhh...

    Kanske jag borde piffa upp morgonpassen med lite musik också (som omväxling till maken, hihi). Ny ryggsäck är jag också sååå sugen på! Säg om du hittar någon bra!

    SvaraRadera
  3. Jaa, har man dusch på jobbet så är det ju en perfekt grej att ta en länk till jobbet. Det ville jag också göra när jag jobbade i vasa (hade 3 km till jobbet då) men finns ingen dusch på jobbet blir det lite väl ofräscht. Keep it up! :)

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Ja tack, det var en ritkigt lyckad start på det hela! Och varsågod, det var så lite så! :) Om man delar med sig blir glädjen/nyttan dubbelt så stor och bördan hälften så liten! ;)

    Snorkkis (får man skriva så?): Ja det kan du gott göra, fast inte om maken är med och springer väl? Så han inte blir ledsen... :) Personligen har jag lite svårt att springa utan Mp3-spelare, borde avänja mej lite och njuta av de riktiga ljuden ute i världen ;) eller va?
    Ja, om jag hittar nån bra ryggsäck så dyker den nog upp här! Du gör väl detsamma antar jag? Nämner saken på bloggen ifall att du hittar nån bra väska, menar jag.

    Jenny H: Ja det är nog behändigt faktiskt, lite stressigt och bråttom blir det kanske (då man ska fort iväg till själva jobbet) men inget man tar för mycket stress över två gånger i veckan... :)

    SvaraRadera
  5. Oj, va pinsamt: "In the midnight hour" heter ju "Rebel Yell"...ursäkta min enkelhet ;)

    SvaraRadera