söndag, september 27, 2009

Småblåsig söndag

Det blåser där ute, men det är riktigt fint hörstväder! Solen skiner, stundtals, träden skiftar i gul-orange och det är varmt (15 C)!
Jag vaknade tidigt, för en söndagsmorgon, igen. Tror jag ska ta mej ut på en löprunda.
Den gångna veckan har inte precis varit nån höjdare ur en träningsperspektiv, ett badmintonpass and that´s it! Och det känns nog ska ni veta! Varje centimeter på min kropp kräver att få utlopp för den inlagrade energin! Och man ska ju lyssna på sin kropp heter det ju, så jag drar iväg på en länk! :) OCH! Transportlöpningen börjar ju inkommande vecka, på tisdag morgon bär det av! :)

Golvet är förresten en fri yta här i mitt hem nu, jag har för bort alla kläder och annat skräp som befann sig över hela golvet igår... :) skönt! Nu skulle det bara gälla att få dammsugaren att göra sitt samt att få mej att torka av skåp- och bordsytor! Kanske blir det av idag... :)

5 kommentarer:

  1. Jag önskar dig lycka till med transportlöpningen!

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Heheh, det kan kanske vara på sin plats med lite lyckönskningar jo, så tack för det! Det går ju bra att löpa då man stigit upp, druckit kaffe, läst tidningen, ätit frukost och bloggat av sig lite, men hur det är då man just vaknat och skvipplat i sig en slurk kaffe och därefter drar iväg på löpning mitt i arla morgonstund är en annan sak! Det blir nog rapportering i ärendet! :)

    SvaraRadera
  3. själv brukar jag skippa kaffet utan det blir nog bara gröt och en rågsmörris till frukost. Eller egentligen äter jag ju min frukost innan jag går och lägger mig på kvällen eftersom det tar ca två timmar att kunna dra nytta av det man senast ätit. Så frukosten jag äter strax innan jag drar i väg på cykeln har jag ju ingen nytta av på väg till jobbet, det har jag däremot av "kvällsmålet" dagen innan. Blev kanske lite rörigt där här nu.

    Att läsa morgontidningen kan man ju bara drömma om, jag tror den tidigast hittar till postlådan min sådär strax efter kl 06.00 och då är jag ju redan inlett min arbetsdag.

    SvaraRadera
  4. Liza: Du inspirerar mig till att ta tag i min morgonlöpning igen. Har ju slappat lite med det på sistone. I morgon skall jag också ge mig ut på en springtur innan jobbet :)

    Lycka till och hoppas transportlöpningen blir ett lyckat koncept för dig!

    SvaraRadera
  5. Jenny: Roligt att man kan vara till nytt nång gång också! ;) Med önskan om sköna morgonlöpningar framöver! :D

    SvaraRadera