tisdag, september 01, 2009

Humöret uppe igen!

Nå, idag känns saker och ting betydligt bättre! Det kändes nog bättre mot kvällskvisten igår redan och jag bakade och tvättade byke som bara den! Det blev hallon och blåbärspaj, där pajdegen gjordes på kokosmjöl! Det blev riktigt gott faktiskt! Sedan bakade jag mandelmuffins med megastarkt kakaopulver, dom blev inte lika lyckade, borde ha sötat dom mera…

Idag blir det mera tvätt följt av en liten (eller stor) löprunda! Det börjar bli så höstfeelis där ute, trots att det inte är det minsta kallt eller så, men det känns höstigt och det är ju som att springa i en lite nyare omgivning, om ni förstår hur jag menar? Ååh, förra våren, det var den absolut vackraste dagen någonsin! Det var 2-5 grader på kölden, solen sken från klarblå himmel, så gott som vindstilla och det hade snöat, stora stora flingor av sådan där “torrsnö” och då jag begav mej ut på min runda denna södnagsförmiddag så dalade de stora flingorna sakta sakta ner från träden…jag sprang och log och njöt så in i norden hela de 9 kilometarna som skulle avverkas. Det var sååå vackert!

Jag vet inte hur det är med er, men jag njuter verkligen av alla våra fyra årstider! Det finns inget, som får en att uppskatta det man har, som lite omväxling!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, det bästa med att bo i Finland är de fyra årstiderna. Tycker det är jätte mysigt nu då det är mörkt om kvällarna och jag får tända ljus, krypa ner under en filt och mysa :)

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Mys med fitl och ljus! :)

    SvaraRadera