onsdag, september 23, 2009

Mår dååååligt...

Urk!

Det var såhär det gick till:

Jag var på jobbet som vanligt och till lunch fanns endast korvpanna och chicken-tortillas, inte mycket LCHF-mat (LowCarbHighFat) med andra ord. Men jag åt och det var gott. Sedan ringde min vän Kaaja, som är hemma i Finland för att skriva tent och hälsa på familj och vänner, och frågade om vi kunde ta en kaffe i nåt skede. Passar bra, "Jag slår en signal efter jobbet!" och på den vägen blev det kaffe på Tritonia tillsammans med Kaaja. Där satt vi och snarvlade om himmel och jord och fan och hans mormor och allt det där, tiden gick så fort. Vi fick tyvärr abryta det hela efter två timmar så att hon skulle få göra det hon kommit hem för, plugga inför tenten! Vi kramades och önskade varandra väl!

Jag hade nu varit utan föda under en 6-timmars period vilken alltså inleddes med drös sockerkedjor och sallad.

Kände att jag var hungrig, närmare bestämt lågt-blodsocker-hungrig, händerna skakade och jag kände mej svag. I butiken fanns inte det som jag gärna hade ätit, Mozzarellasticks, så jag köpte en Dumlepåse och en Pollypåse!!?? Inte biffar, maletkött, fisk eller fågel utan Dumle och Polly...varför jag gjorde detta utomordentligt korkade val kan jag inte svara på, vid det här laget borde jag veta bättre, men såhär gjorde jag nu (jag är väl lite korkad ibland inser jag). Nu har jag, med snudd på hetsätit, tryckt i mej nästan hela dumlepåsen och jag mår illa så in i norden!!! Jag formligen kände hur sockret vällde ut som en flodvåg ända ut i fingertoppar och tåspetsar...följt av insulinet som försöker hindra sockerchocken och dra ner blodsockret igen... blah! Inga sådana sockerhistorier mer för denna fröken...


Jag har förresten blivit inspirerad att pröva på någonting nytt och spännande, men jag vill inte ta upp en så positiv sak i ett såhär negativt(-aktigt) inlägg så jag gör ett säkskillt inlägg om den saken lite senare, imorgon kanske.

Ha det fint!

8 kommentarer:

  1. känner igen mig lite där. Tack och lov har någon likande incident inte hänt på ett tag.
    Ännu värre känns det att sitta och trycka i sig bullar när nu just inte kan fara och "springa bort" bullarna dan efter, pga knät. Ångestbringande.

    Mozzarellasticks?

    SvaraRadera
  2. Ja, mozzarellasticks! Pirkkas Mozzarellasticks!
    Det är mozzarellaost-stickor (ca. lika långa och tjocka som en Pätkis...) rullade i nåt sorts skorpmjöl dylikt! Helt super gott! Finns i så gott som alla butiker som har pirkka varor, i frysdisken! :)

    SvaraRadera
  3. Been there done that! Tror det är ganska vanligt fenomen du har varit med om...just efter att man har tuggat i sig godispåsen och känner hur dåligt kroppen mår intygar man sig själv om att det inte skall hända igen. Ändå gör man samma sak på nytt.

    Jag har lärt mig åtminstone en sak och det är att jag inte skall gå hungrig och handla mat. Gör jag det fylls min matkorg med en massa onyttigheter som jag egentligen inte borde äta :)

    Men visst snedsteg gör vi ju alla ibland....

    SvaraRadera
  4. Oj då. Hoppas du mår lite bättre idag då. Berätta gärna om dina nya inspirationer! Jag e ju jätte nyfiken! Ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  5. Jenny: Nej, det brukar inte jag heller, handla hungrig alltså, men nu råkade det sig så att vi inte hade någon mat hemma och jag var hungrig så tusans då jag inte ätit sen lunch och sedan suttit på kaffe då jag vanligtvis brukar handla! :) Säkert trillar jag dit igen nån gång, men vill inte göra det på det där sättet mera! Urk!

    Snowie: Ja, idag mår jag bra, med turkisk youghurt och blåbär i magen! Snart är det lunchdags! Och ja, jag ska nog, precis som lovat, berätta om det men det blir senare idag! :)

    SvaraRadera
  6. Ser att gillar Liverpool & löpning! Me like...

    SvaraRadera