onsdag, september 30, 2009

Jag är tvungen att tona håret...

...för att jag tydligen har grönt hår. Ja, jag har nog sett att håret i vissa ljus skiftar lite i grönt men jag har faktiskt inte brytt mej så mycket i saken, tänkt att det går bort...men nu har min vän (frisör) Linda tjatat på mej sååå länge (jag har nog tjatat tillbaka) att mitt hår är grönt och att hon inte är den enda som tycker det och att hon inte försöker vara elak eller så, men att mitt hår är grönt och att jag borde göra nåt åt saken. Okej, sa jag, vad ska jag göra? Jag vill inte färga det mera!

Linda: "Du kan använda en brun toning som innhåller röda pigment! Toning sliter inte på håret på samma sätt som färgning gör!"
Jag: "Jag vill inte ha rött hår!"
Linda: "Det blir inte rött, de röda pigmenten balanserar ut den gröna skiftningen i ditt hår! Rött och grönt blir brunt, Liza!"

Ok, så Linda har lovat gå och kolla en toningsfärg åt mej i butiken och sedan meddela mej vad jag ska införskaffa...jag litar på henne, hon vet väl vad hon snackar om.

...men om mitt hår är rött efter detta projekt...

Nåjaa, det tvättas väl bort i såfall, toningar brukar väl fungera så? Men kommer inte den gröna färgen tillbaka då också? Tja, vi får väl se vad som händer...

Nedan en bild på mej, (längst till höger) med grönt hår, och vårt lag för att antal år sedan då vi var med i en streethockey-turnering! Fint va?

Willy Wonka and the Oompa Loompas!

6 kommentarer:

  1. Heej! Vad är det för fel på rött hår?!? Jag är rölli ;) Angående det gröna håret, har hört flera som har liknande problem, någonstans läste jag att det gröna far bort om man sätter ketchup i håret... Beror säkert på samma sak som din frisör försökte förklara angående färglära. Jag har dock inte testat själv så lita inte på mig :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha...fasen vad snygg bild på er :)

    SvaraRadera
  3. Jill: Nej men ursäkta, det inget fel på rött hår alls! Det är bara det att jag inte är rödhårig och försöker få min egen hårfärg tillbaka, så om jag får rött hår ser utväxten grå ut och det är nog inte min naturliga hårfärg... :)
    Hmmm, ketchup you say...? ;)

    Jenny: Eller hur? Kul var det i alla fall! Vi vann priset för bästa klädsel! :)

    SvaraRadera
  4. Känner igen detdär ;)

    gick från blond till brunt,eller ja...en färg som blev grönsvart... och du kan ju kolla resultatet efter en desperat avfärgning på fejsan :D

    Men Linda har nog rätt... grönt e int så hått -om man int e en Oompaloompa.

    SvaraRadera
  5. S: Ojdå (det svart-gröna alltså), men rött passar bra på dej! :)

    Ni som undrar så skrattar inte Kaaja åt varken att jag har grönt hår eller att det kanske blir rött, inte ens åt den fina bilden skrattar hon. Nej, det hon skrattar hjärtligt skadeglad åt är att Liza vek sig, gav upp, kastade in handuken, höll inte sträckan ut... Har jag fel, vännen? ;)

    SvaraRadera