söndag, september 13, 2009

Hösten annalkar!

Det börjar bli höst där ute hörni! For ut på ett koordinationslopps pass igår iförd t-skjorta och löparbyxor och det var nästan så jag frös de första 13 minuterna...det slut på sommarvärmen verkar det som. Ganska friskt och skönt ändå med hösten bara man är förberedd på den!

Har suttit och läst Snorkfrökens blogg, som just sprungit hem första plats på 50km på tiden 5.02.59! Tusan va dutkigt hon är! Sedan då man bläddrar lite i hennes blogglista läser man om folk som sprungit 28 timmar i sträck och man får liksom gåshud över hela kroppen! Vilken uthållighet och kärlek för löpningen dessa människor besitter! Jag vill också! :)
Nå en sak i taget, jag ska springa några maratonlopp först och försöka blir snabbare på den distansen till att börja med så får vi se senare om ett antal år hur saker och ting ser ut!

Idag blir det faktiskt pizza! Avviker från den sunda livstilen och fyller på med lite kolhydrater. Den pizza som jag ska få idag är dock någonting alldeles speciellt, Doctor Sweden heter den och fås från Dallas Pizza Palazzo och består av kebabkött, soltorkade tomater och bernaísesås. Mmm, mmm good! :P

9 kommentarer:

  1. 28 timmar i sträck!?! Holy Shit. Om man springer så länge måste nog kroppen hamna i trans efter en stund.

    Annars, hejhej, ramlade in på din blogg för en tid sedan. Kul läsning :)

    SvaraRadera
  2. He he, ja jag har nog funderat över det där också. Men kroppen är ju en helt fantastiskt "maskin" och kan klara av nästan vad som helst bara den får vara frisk!
    Annars, hejhej på dej med! Vad roligt att du hittat hit! Jag ska genast gå coh kasta ett öga på din blogg! :)

    SvaraRadera
  3. ja det skulle nog vara det att testa att springa i 28h, jag skulle nog somna halvvägs:). 50 km skulle nog gå an men inte med en patellasena som ser ut som en prickigkorv i UL ( den skall helst vara så enfärgad som möjligt om jag har förstått saken rätt).

    SvaraRadera
  4. Eller så är dehär människorna fullkomligt galna :) . Blir ju alldeles röd om kinderna när jag läser här; vad gullig du är! Och förutom att jag blir röd om kinderna blir jag försärligt sugen på en Dallas pizza; absolut bästa pizzan i stan... lite flottiga kanske, men om man inte hänger där varje dag så.

    SvaraRadera
  5. Springer man i tio timmar kan man äta ganska många pizzor utan att oro sig för extra kilon...

    SvaraRadera
  6. Oj Dallas pizza. Där har jag nog inte varit... jaa-a... kommer inte ens ihåg när jag senast ätit där. Kanske vi kunde ta en träffis där nångång, när du tillåter dig äta en pizza igen :)

    SvaraRadera
  7. Cecilia: Haha, det sku va kul att se en löpare som somnar mitt i löpningen! :D Jag vet inte vad en patellasena är med det låter inte bra med prickig korv.

    Snorkfröken: Ja, lite smågalen tror jag nog att man bör vara, galen i löpning! Och det menar jag på det bästa tänkbara sättet :) Inget att bli röd om kinderna för, du är otrolig! :) Mmm, pizzan va riktigt bra, dom kan nog baka pizza på palazzet!

    Grapefruitboy: Ja, så är det nog! Man kan säkert ledigt äta ett par tre pizzor och fortfarande gå ner i vikt eller omkrets! ;)

    Snowie: Vi kan definitivt ta en träffis där nån kväll, pizzan där är såpass god att man nog kan avvika från den striktaste dieten någon gång! :)

    SvaraRadera
  8. Oj pizza låter gott, vet inte när jag skulle ha ätit det senast...kanske börjar vara dags för en :)

    SvaraRadera
  9. Jenny: Ja det låter onekligen som om det börjar vara dags! :)

    SvaraRadera