söndag, september 27, 2009

Löpning, check!

Ja, nu har jag varit på min löprunda och var fantastiskt glad då jag såg på klockan = 47 min och avverkad sträcka = 8km ==> 5,86 min/km... som att gå på moln!
...tills G-kraften sa "Stopp! Vad gör den där tjejen där uppe? - Ner med dej, lilla flicka!"
Jag drogs alltså ner på jorden igen, av karttjänsten jag använder, sträckan jag sprungit var 7,5km på tiden 47min ==> 6,27 min/km. Vilket inte är den värsta tiden, men det var så kul bara med 5,86min/km då man tog det riktigt lugnt. Nåväl, jag har sprungit av mej i alla fall och det känns nog bra oavsett hur snabbt eller långsamt det gick!

Vill även göra lite reklam för några mamma-bloggar, om man vill kalla dem så, som jag med ett glatt intresse börjat följa. Vi har Medelmåttan Malin, Hemma hos Hannah och Mama´s got the magic, ja och så Mitt lilla Liv, förstås, som har hängt med på blogglistan ett bra tag redan!
Dessa kvinnor skriver både på allvar och med glimten i ögat om deras vardag som studerande, jobbande och hemmavarande mammor! Om bajs och godis, träning och slackande, kärlek och gnabb, och om, ja allt som hör livet till, och dom gör det bra! Gå in och kolla vet jag!

Själv väntar jag bara på att favoriten ska komma och säga "Maten är serverad!"

En njutningsfylld söndag till er alla!

2 kommentarer:

  1. Tack för bloggtipsen! Alltid kul o hitta nya bloggar att börja följa. Trevlig söndagkväll åt dig med!

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ja, variation är krydda i vardagen, så också i bloggvärlden! :)
    Och tack, hoppas söndagen fortskred till er förnöjsamhet! ;)

    SvaraRadera