tisdag, maj 31, 2011

17 km

Dagens löpning gav ett kilometer-saldo på 17. Tiden var 130 minuter.

Jag sprang enligt Johannas råd (för ultralöpningsträning): 15 min löpning varvat med 5 min gång.

Tanken hade dock varit att jag skulle springa längre än 17 km. 25-30 km hade jag ursprungligen i tankarna. Mina ben, närmare sagt mina lår, var dock ömma om och det var tungt hela tiden, så jag bestämde mig för att inte springa så himla långt heller. Det brukar ofta vara tungt i början, typ första 30 minuterna är bara uppvärmning, sedan kommer man igång. De gånger jag inte gör det (kommer igång efter 30 minuter) så anar jag att jag borde ha vilat eller typ kört ett kort och intensivt pass istället. Men så där är det ibland. Om inte för något annat så ger löpningen (tung som lätt) mig en stund där slipper jag tänka på hur j*vla gammal jag håller på att bli...

Det är förresten sommar-varmt här idag. +22C ännu kl.20 och även om det blåser hårt som bara den, så vinden varm, varm i sommarens barm!

Vad har ni sysslat med denna sista tisdag i maj 2011?

4 kommentarer:

  1. Imponerande att du orkar ut på såhär långa pass på en tisdagskväll, fastän det inte blev så långt som planerat. Jag känner samma, efter 30 minuter blir det roligt att springa (för det mesta i alla fall). :)

    SvaraRadera
  2. varför fastnar inte mina kommentarer! Jag har skrivit på flera ställen och sedan upptäcker jag att de inte alls fastnat. De blir ju uppätna på något sätt! Nåväl ÄN EN GÅNG, vadd duktig du är! Jag har jobbar kvällspass och därmed syndigt trött. Ingen träning alls för min del idag.

    SvaraRadera
  3. Jill: Ja nå, orkar och orkar. det var tungt så in i norden. MEn jo, jag har bättre ork faktiskt på arbetsdagar, känns det som. Tror det är mera psykiskt ork än fysiskt ork Borde nog ha vilat idag. Vilar imorgon. :)

    Cecilia: Ja ibland är kommenteringen på blogspot lite konstig. Men nu lyckades det juh! :)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar köra lite olika sånadär intervall, ska prova på 15+5 nu nästa gång kanske :P

    Det är samma för mig, det tar länge innan jag komemr igång. Men sen då jag äntligen gör det så kan jag springa hur långt som helst känns det som :)

    SvaraRadera