onsdag, maj 11, 2011

Det är tufft att gå

Det är tusan riktigt tufft att gå ibland. Jag använder mycket olika muskler då jag går än då jag löper. Då jag går får jag ALLTID valpsjuka, åtminstone om jag går hårt. Och så blir låren fortare styva och trötta vid gång. Och så har vi ju tidsaspekten, det räcker ofrånkomligt mycket längre att gå än att springa eller lunka. Jag blir ofta rastlös av att gå hårt och vill hellre bara springa iväg.

Vad tycker ni? Rask gång vs. lugn löpning?

Jag har alltså varit på 10,3 km barfotalöpning/gång idag. Det blev rätt så 50/50 förhållande gång och löpning. 80 minuter tid gick det åt det hela. Det blir 7,45 min/km eller 7,25 km/h.
Eftersom det blev såväl rask gång som löpning på tårna finns det goda chanser att jag har både valpsjuka och obarmhärtigt onda vader imorgon. Ska dock göra mitt bästa för att undvika det hela!

Det var varmt idag, märkbart varmare än igår. Det gick mycket bra att ha endast t-skjorta trots att jag stundtals gick. Mycket folk ute i farten. Sommarn är på väg, jajjaminsann!

Sanslöst kul att vi är fler som är sugna på en liten mys-midnattslöpnings-träff, måste få ihop nån form av inbjudan på facebook också! :)

3 kommentarer:

  1. Jag navade på dedär Vibram tidigare idag. De är nog lockande. Är de många i Vasa som har dem?

    SvaraRadera
  2. Definitivt lugn löpning säger jag. Har oxå en tendens att spänna en massa konstiga muskler då jag går, men då jag löper slappnar jag av i benen.

    SvaraRadera
  3. Jessica: Ja precis! Intressant det där! :)

    SvaraRadera