torsdag, maj 19, 2011

Choklad

Jag blev färdig rätt tidigt på jobbet idag. Kunde lämna faciliteterna redan 15:30. Det har inte hänt så ofta, hittills i alla fall. Hur som helst. Jag hade en hel del extra tid* att döda. What to do? Hade nämligen tänkt vila från träningen idag och springa lite längre imorgon igen.

Så, jag gjorde det självklara. Jag gick och köpte choklad.
Oscar Wilde har faktiskt sagt: "Det bästa sättet ett bli kvitt en frestelse, är att falla för den."

Att jag är kvitt den frestelsen för ett tag framöver...Urk...

*Ytterligare en spik i min 30-årskris-kista. Har jag faktiskt inget annat att göra i mitt liv än att jobba och träna?!?! Jag ska gå och leta rätt på mitt täcke och gömma mig under det en stund. Jag återkommer då jag gjort något vettigt.


Tills dess (och på tal om choklad) bjuder jag på en bild från en svunnen tid.

Willy Wonka* & Oompa Loompas go Street-hockey.
(Det är faktiskt inte så längesedan, typ 4 år och jag studerade ännu. Men det var 4 år längre ifrån denna förb* 30-årskris...)

*Herregud sån daiju (=blåst/dum/tänker sig inte för) man är! Det stod "Charlie" där först! Varför sa ingen nåt? Ässet?!? Linda?

2 kommentarer:

  1. Haha vilken bild Liza :) Gav mig ett gott skratt!

    SvaraRadera
  2. Jenny: Men på ett bra sätt? ;)

    SvaraRadera