lördag, maj 07, 2011

Nu börjar det

Efter tre festfyllda veckoslut på raken är det dags för ett stopp. Min arma snart 30-åriga kropp fixar inte det längre (ytterligare en spik i 30-årskriskistan). Den är helt utmattad och degig och börjar offra livsviktiga funktioner såsom andning och pump-takt, och det är ju ingen vidare bra ekvation med tanke på löpningen. Speciellt inte om det ska springas ultra-lopp om tre månader. Resten av maj månad löper i nykterhetens tecken! :)
Den behöver alltså inte bli festfri, men absolut fri från den ack så festförknippade alkoholen!

Jag hade äran att få verka som konferencier igår under min föredetta arbetsplats peronalklubbs 40-årsfest. Det var kanon! All credit till arrangörerna och spex-gänget! Jag blev dessutom lite nyfiken på Samba! Det bjöds nämligen på sambadans (och ett sambatåg) av två superduktiga kvinnor som var färggranna som kanariefåglar! Intressant hur lite svängas med kroppen till rytmen av trummor kan få en på så kolossalt gott humör! Tyvärr lämnade kameran hem så jag har inga riktiga bilder från gårkvällen att bjuda på. Denna är dock inte långt ifrån sanningen:

Fast det fanns bara två av dom.

Med tanke på hur lite kläder de sist och slutligen har på sig så tar det faktiskt rätt länge att klä på sig. 45 minuter! Och då hade de sminkat sig färdigt före de anlände till vår fest!
Fina och duktiga var dom hur som helst!

Trevlig lördag på er och kom ihåg mamma imorgon!

4 kommentarer:

  1. Jag bestämde mig oxo för att åtminstone den här helgen skulle vara 100% vit efter förra helgens utsvävningar. Men det kändes nästan som en synd när jag åt entrecote ikväll utan ett glas bra rödvin :)

    SvaraRadera
  2. Tomas: Ja om man äter en bit riktgit gott kött så hör det nog till med ett glas rött.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte uppträda i bara stings och bikini med paljetter på sådär offentligt, fläsket skulle ju svaja åt alla håll i rörelserna. Nog är de modiga.

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Ja det är dom verkligen! Dock, även om det finns hull här och där så är det så mycket som pågår i SAMBAN att man inte hänger upp sig på det i första taget. Dock skulle jag nog inte heller ge mig i kast med den utstyrseln, inte med dagens kropp i alla fall. ;)

    SvaraRadera