tisdag, maj 24, 2011

Jag har sagt det förut...

...och jag säger det igen: Det är tungt att gå! Jag tänkte att jag skulle gå en rask promenad idag då benen kändes lite sega från igår, men jag tror ta mig tusan att det skulle varit enklare att lunka. Om man ska gå hårt och raskt så ska man verkligen ha långa töjbara muskler. Kändes som om baksidan av låren skulle spricka vilken sekund som helst de sista två kilometerna. Och så hade nån tusan satt luftkonditioneringen på turbo. Det blåste så man var på väg att lyfta emellanåt.

Nåväl, de behövs sådana här dagar så att man kan uppskatta de andra dagarna, va?

9,5 km promenerades in på Funbeats saldo och 95 minuter av mitt liv gick åt till det ändamålet. Det blir 10 minuter/km eller 6 km/h. Inte så raskt kanske enligt någon, men jag gick banne mig så hårt det gick utan att det började göra ont! :)

Foto: J. Pernaa

2 kommentarer:

  1. Jag undrar vilka muskler det egentligen är som ska vara långa och töjbara för att man ska kunna gå raskt? Jag anser mig ha de kortaste baksidan-av-benen-musklerna (nej, det är inte ett ord) på den här sidan av Sahara, men jag kan ändå gå riktigt snabbt. Mycket intressant det där, min sambo har nämligen samma problem som dig: han kan inte gå raskt. Han tror det är höftböjarna som är för korta/stela, men mina höftböjare är inte heller så töjbara (p.g.a löpningen). Hmm.

    SvaraRadera
  2. Johanna: Heheh! Nu kan du ju inte veta det utan att jämföra va? :) Men jag tror faktiskt att även det här har att göra med löparknäet. Senan (scenan?) som löper längs lårbenet. NU har jag helt fantastiskt ont i knäet..inre sidan dock, men jag vet att det kommer från promenaden. Så...borde man stretcha or what? I think so...

    SvaraRadera