fredag, maj 20, 2011

Ett fredagslöp

Det blev löpning precis som jag hade tänkt mig denna fredag. Det blev ca 2 km längre än jag tänkt mig, men vad gör nu det? Det är ju bara hemåt!

Jag sprang ut över Wasklotbron och sedan över Sundombron. Efter det vek jag av till höger och sprang 800 m till en återvändsgränd. Sprang tillbaka. Sprang lite fram och tillbaka och kikade men ringde sedan syster-yster. Talade både med henne och hennes man innan jag fick reda på var jag egentligen skulle svänga av. Sedan var det bara skogsväg, jääättelääänge. Jag sprang alltså runt Öjen och kom ut sedan i Sundom. Sprang avslutningsvis tillbaka hem mot Vasa igen.

Om jag inte sprungit vilse fram och åter skulle sträckan blivit 17 km, men nu blev det närmare 19 km.

Det var lite tungt idag faktiskt, kanske dock mer psykiskt tungt än fysiskt. Den där skogsvägen var lite för tråkig för mig. Jag gillar att kolla på hus och gårdar då jag är ute och lunkar.

Vad gillar ni? Skogens ljud och naturen omkring eller tätortsområden med skojiga hus och husägare att kika på?

Hur som helst ska det sannerligen bli skönt att sova inatt!

Hejsvejs!

3 kommentarer:

  1. Hur många kilometrar har du sprungit denna vecka? Det är verkligen Kvittipuppu Ultra på gång!
    Gör jag dej förvånad genom att säga att jag föredrar skogens ljud och naturen, men jag har inget emot tätortsområden. :)

    SvaraRadera
  2. Du e så duktig du!! Tycker precis som du, skogsvägar e bara tråkiga. Fast det låter så idylliskt och fint när man säger att man ska springa på skogsvägar. Roligare när man får se hus och folk. Då fantiserar jag alltid om va det kan va för typer som bor i husen.

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Det blev inte ens 50 km den veckan. :) Och nej, det blir jag inte!

    Kaaja: Ja så är det! Och det finns så mycket fina gårdar! Jätteskoj! Och tack! :)

    SvaraRadera