lördag, maj 14, 2011

Snork!

Tjabba, tjena och hallå! Jag snorkkade in 19,8 km idag! Först 9,3 km på diverse omvägar ut till min käraste morfar för en kopp kaffe och smörgåstårta som mamsen bjöd på och sedan 10,5 km hem tillbaka på motsvarande diverse omvägar. Totalt alltså 19,8 km. Najs. Nu är jag rätt så trött faktiskt. Det blev nämligen en Afterwork med mina dundermysiga kolleger igår. Men jag sov faktiskt och drömde vackra drömmar redan före 23 så jag kunde gott och väl bege mig ut på lite löpning idag.

Imorgon blir det kvalitetspass tror jag bestämt!

Hade problem med andningen idag. Vet inte om det är en annalkande förkylning eller om det är pollena (hur böjer man pollen enligt "bilarna" eller säger man bara "pollen"?) som väcker liv i min allergi-astma. Det var liksom tungt "uppe i" lungorna. Som om ett band spänts fast kring övre bröstkorgen och man inte kan dra in tillräckligt med luft. Vet ni?

Ja sådant. Vem kollar på Eurovision ikväll? Jag har inte en hört Finlands bidrag ännu. Dock är han, Paradise Oskar, först ut så kanske man kan hålla sig vaken tills dess?

Avslutningsvis för denna dag vill jag säga något som kan tillämpas på allt och som kan vara bra att påminna sig om med jämna mellanrum, så att man inte går vilse och kommer bort här i livet.

Keep your eyes on the prize!

Peace!
Over and out!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag hade faktiskt inte heller hört Finlands bidrag fören igår och jag vet inte om jag var så värst imponerad. Inget fel på själva paradis Oskar, han kan sjunga minsann, men själva låten, tja, hmm...

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Jag gillade nog låten, speciellt som jorden steg upp bakom honom! :)

    SvaraRadera
  3. Låttexten var fin men jag vet inte i schlagersammanhang. I radion sådär övrigt funkar det nog.

    SvaraRadera