söndag, maj 29, 2011

Söndagstransport

Det blev transportlöpning ut till morfar: 9 km, 60 minuter. Där drack jag kaffe och förtärde en fantastiskt god vaniljbulle och gillade denna söndag med morfar, mamsen och hennes kavaljer! :)

Då det blev dags att återvända började det naturligtvis regna, hårt. Jag försökte stirra ett slut på regnet men det eskalerade bara så det vara bara att bita ihop och kuta iväg.
5,7 km, 32 minuter. Jag fick in lite mer fart än vanligt! 5,37 min/km! :)

Spöregn kan ha den effekten. Borde kanske alltid springa i ösregn? Kanske man skulle bli snabbare då?

3 kommentarer:

  1. Regn har sina för- och nackdelar. Jag gillar att springa i lätt duggregn för det känns uppfräschande, spöregn för att man kännar sig hardcore men tyvärr blir man lätt sjuk, och man ska inte ha dyrbar elektronik med ut om man inte har ett vattentätt skydd för dem. För övrigt låter det där som riktig trevlig söndagsträning.

    SvaraRadera
  2. Jill: Ja visst känner man sig lite harcore i regnet! :) Det var riktigt trevlig söndagstärning! :)

    SvaraRadera