måndag, maj 16, 2011

Liza Löpare lär sig löpa

Först och främst. Det blev ett styck måndagslöpning. 8 km ute i Wasklot-skogen på ben av bly. Det var tungt med andra ord, ifall någon missade det. ;) Lyckades dock hålla en något hyfsad fart = 6,15 min/km.

Andra främst. Jag ska börja gå i skola. I sommarlöpskola! Där ska jag lära mig bättre löpteknik och bli en snabbare löpare. Plus att jag får träffa en massa andra trevliga motionärer! Kom med du också! Det finns grupper för alla konditioner! Klicka in er på enduranceforlife.fi och tag kontakt med Mika Lehtonen. Man kan anmäla sig fram till 31.5!

Tjing!

4 kommentarer:

  1. Spännande. Löpskola gör nog gott, och vem vet vilka underbara människor du kommer att lära känna där?

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Det är i den löpskolan jag har gått hela vintern, Mika som drar träningarna är helt superbra! (och har väldigt tunga träningar) :). Har inte bestämt mig ännu om jag skall fortsätta under sommaren eller ta paus till hösten. I vilken av grupperna ska du va med? :)

    SvaraRadera
  3. Oj, jag hade också tänkt hinna på en löpskola den enda sportbutiken i stan ordnade men jag hann inte med. Skulle jag vara lite närmare Vasa så skulle jag nog haka på.

    SvaraRadera
  4. Jill: Ja eller hur?

    Heidi: Ja jag behver nog någon som är lite tuff med mig också. Man pressar sällan sig själv på samma vis som en utomstående gör. :) Jag tänkte delta i kl.18-gruppen. Hinner inte till den tidigare. Skulle va kul med ett bekant ansikte där! :)

    Cecilia: Ja det skulle ha varit skoj!

    SvaraRadera