onsdag, november 11, 2009

5-års kalas!

En liten människa fyller 5 år idag och jag har blivit inbjuden på kalilas! :) Jag och Heidi slog ihop våra tillgångar och köpte en Hello Kitty klocka åt barnet! Heidi hade nämligen lovat att köpa en klocka till henne då hon fyller fem och jag var fräck nog att våldsgästa på hennes idé med henne! Men det fick jag nog göra, sade hon! :)
...
Gaaah, det tycks vara stört omöjligt att hitta en bild på just den klockan vi köpte! Nå, men ni kan säkert visualisera den: röd, Hello Kitty, armbandsklocka. Fin va?

By the way, gårdagens räkmackshistoria. Favoriten anlände,
"Va du ti hallen och köpte oskalade räkor?"
"Ja, det var jag!"
"Har du skalat dom då?"
"Nej, du vet ju att jag hatar det, och du sa ju att jag inte behöver göra det!"
"Hmfp...suck...stånk...stön..."
*Favoriten byter om och går sedan in i köket, där jag: lagt fram räkorna, majonnäsen, tvättat sallad, skivat gurka, delat en citron, kokat ägg och skivat dom, hackat dill, hackat lök och rostat bröd!*
"Hahahah, oj oj OJ, va du e mysig! Helt huippu* är du!"

Hihih! :)

*huippu = fantastisk, toppen

1 kommentar: