fredag, november 06, 2009

Liza löpare?

Jag vet inte om ni har lagt märke till det men jag har inte nämnt löpning på snart tre veckor! Det är helt medvetet. Jag bestämde mig för två veckor sedan att inte göra nåt (förutom Badminton) ett tag framöver. Av den anledningen att jag tappat lusten helt, inte bara för löpningen utan tappat lusten för allt. Jag bestämde mig också för att inte få dåligt samvete över mitt val och att inte försöka förklara mig här på bloggen.

Jag har jobbat väldigt mycket nu så det har fyllt upp dagarna men idag, för första gången kände jag att jag faktiskt saknar löpningen. Inte att jag känner mig rastlös eller att jag måste få göra nåt, utan saknat själva löpningen. Att få dra på sig löparbyxorna och knyta länkkaren, placera Mp3-spelaren på sin plats på armen, sätta in de där propparna i öronen, starta klockan och bara springa iväg. Att få springa fritt vart man än vill om man vill. Man väljer själv hur hårt och hur långt, i motvind eller medvind, i terräng eller på asfalt. Löpning. Frihet.

6 kommentarer:

  1. Fint. Jag har också en paus. Men det är för att jag tror jag tränat för mycket och bara blev sjuk hela tiden. Nu tar jag det lugnt före new york och sen efter det har jag antagligen mycket extra energi efter all amerika-mat så då blir det att ta i på nytt. :) Man måste våga ta det lugnt utan att få panik.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Liza! Tror nog det skall gå bra. Och vi skall hälsa med oss från er alla.
    Ha det bra så länge!:)

    SvaraRadera
  3. Jenny H: Ja det låter klokt, du ska inte gå och laga dig sjuk! Oj, New York. Det verkar som om ALLA är på väg dit nu...jag vill också! Det ska jag nog göra också! :)

    Linda: Tack! Vi ska försöka! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har precis samma känsla, totalt oinspirerad. Tror att det beror på det fruktansvärda vädret, och mörkret.

    Det är bra att du kan ta paus utan att ha dåligt samvete, för vad är det egentligen för vits att gå omkring och må dåligt för att man inte har någon lust att träna? Jag ska försöka följa ditt exempel.

    SvaraRadera
  5. Du har nog också liksom många andra glidit in i monttun:). Var inte orolig, de flesta kommer nog ut igen. Många löpare är säsongslöpare och när den säsongen, som många avslutar när hösten tränger på, försvinner också motivationen för att sedan plockas fram i mars ugnefär när det är ljust igen nästan dygnet runt...Satsa på badminton och andra innomhusktiviteter ett tag framöver.
    Jag träffar många av mina "skogskompisar" vid simhallen nu också så det känns som vi är flera som tar till andra alternativ. ( det är ju sedan en annan sak att jag förtillfället pga rehabträning inte får göra nå mycket annat än vattenlöpa om jag vill röra på mig men om man ser tillbaka till i fjol blev det nog simhallen efter att säsongen var över)

    SvaraRadera
  6. Jill: Ja det är faktiskt skönt, nu känns det bättre igen och det blir lenkki inkommande vecka! :) Det gör nog gott med en paus ibland då saker och ting blir för mycket! :)

    Cecilia: Tack för det! :) Simhallen är nog ett bra alternativ faktiskt, jag fryser bara så in i norden där! Jag tar i till 110% men jag har ändå kallt, så det är inte så kul...men vi får se, lenkki-feelisen verkar ju var apå väg tillbaka! :)

    SvaraRadera