måndag, november 16, 2009

Måndags-flex

Kolla va tidigt jag är ute i farten idag! :) for från jobbet redan halv fyra idag, främst för att jag hade ganska bra gjort det jag skulle men också för att mitt flex-saldo börjar närma sig sin maxgräns och inte kan man ju börja arbeta helt gratis heller, eller? Va sjutton är saldo på svenska?

Med undantag för min kommande namnsdag (som händelsevis även råkar vara min födelsedag) och glögg- och pepparkakskvällen inkommande lördag, är det slut på mitt kolhydratslarv! Jag har gått upp 6kg sedan jag for till Kreta! Och då jag for till Kreta hade jag gått ner 13kg på knappa 8 månader och största delen av kilona for de första fyra månaderna under vilken tid jag inte rörde på mig ett skvatt!! Men allt eftersom har jag börjat smyga med en choklad här och där, man har bjudit på bulla på jobbet och morföräldrar, en pizza nu som då, bröd lite här som var och ja, man kan väl inte bli förvånad att kilona kommer smygande tillbaka då man inte håller sig till en sund livsstil!
Nu är det alltså slut med slarvet! Det är inte ju ens svårt att äta rätt, det är bara så lätt att äta fel ibland. Nåväl, det slutar nu. ...med undantag för ovannämnda dagar... ;)

Badminton ikväll! Vi hade ett mycket utvecklat flyt senaste gång, hoppas det håller i sig i dag också!

1 kommentar:

  1. Tjohooo! snart ska vi spela :) btw, saldo är saldo på svenska!
    S

    SvaraRadera