måndag, november 09, 2009

Varför lär jag mig aldrig?

Fick komma hem från jobbet i tid idag faktiskt! :) jag passade på att kasta ett öga på Ghost Whisperer medan jag åt lite turkisk yougurt med honung. Det var inte så klokt av mig...Heidi! Du ska sluta läsa nu! Jag tror ju blint på spöken och "urban legends". Idag handlade GW om Bloody Mary (inte drinken) och hur hon uppenbarar sig i en spegelbild om man har kallat på henne och skrämmer nästan livet ur en. Med "nästan" menas att man hamnar i ett katatoniskt tillstånd i fyra långa dagar där Mary visar sig för en med jämna mellanrum tills man dör av rädsla eller av att man blir tokig... Nu är det mörkt och kusligt där ute och favoriten har inte kommit hem ännu = alltså, på med varenda en lampa i huset för det spökar ju inte i lampsken, det vet ju varenda en!!

Nå, GW brukar faktiskt alltid sluta bra, dvs. man är inte rädd längre då det har slutat utan glad att spöket fick ro med jorden och såg ljuset och stack dit! Men jag lär mig ändå aldrig, jag kollar på spökgrejer (läskiga som mindre läskiga) och sedan ligger jag vaken hela natten eller drömmer om det hela natten...de allra läskigaste grejerna lyckas jag dock undvika, bra känner jag mig själv ändå...

Mmhm, badminton på kvällsaktivitetslistan! Tänkte glömma det (eller jag trodde det var imorgon), men Sussu "woosch" ässet påminde mig! :)
Hon är nog så bra hon! Vår Sussu! Här får du ett papegoija-märke! :)

3 kommentarer:

  1. Taaaaack! hur många gånger har man inte blivit lovad ett papegoij-märke, men aldrig egentligen fått det! Snart ses vi :)

    SvaraRadera
  2. Alltid när vi var mindre brukade jag gömma mig i ett mörkt badrum och säga "ave maria" till spegeln, det var SÅ spännande.

    Då gick legenden så att hon just gjorde en tokig, och hon gjorde det genom att man först började se lila prickar och sedan sakta men säker blev man totalt galen. Grejen är den, att om du stör i ett mörkt rum en stund, och sedan går ut i ljuset, flimrar det för ögonen och man ser lila prickar.

    Hehe, att en sån förklaring har jag. Eller så har jag faktiskt blivit tokig :D

    SvaraRadera
  3. Sussu: Det är du nog värd! Tack för ett bra spel idag!

    Jill: Jag har aldrig vågat mig på de där "lekarna"...men du är modig du! Eller kanske lite tokig?... ;)

    SvaraRadera