söndag, november 08, 2009

Farsdag

Grattis på farsdagen alla pappor!
Hoppas ni får en riktigt fin dag! Min egen pappa gick bort för snart tio år sedan, jag uppvaktar honom med ett ljus vid graven. Farfar dog under kriget så det blir att uppvakta hjältegravarna också, men morfar ska vi fira med tårta och kaffe i gerby! Svärfar och morfars firande går lite i kors, så jag missar tyvärr farsdagslunch med min andra halvan av min familj. Jag önskar svärfar en riktigt fin farsdag i alla fall! :)

Jag fick äran att delta i en IFK-fest igår! Det bjöds på god mat, prisutdelning, stipendier, lekar och lotteri! Favoriten vann en fruktkorg! Synd att vi inte är några fruktvänner i det här huset, men där fanns en ost, skumppa och lite öl så den gick inte helt förlorad på oss ändå! ;)

Jag shoppade lite grann igår...en ny vinterjacka! Röd, i ylle! Muy bíen! Så köpte jag två klänningar, en festligare och en till vardagen, två tunikor, två t-skjortor, två toppar och en glest stickad kofta som jag kan dra på mig på jobbet då det blir för kallt! Den där jackan fanns även med rutigt mönster, lite 70-tal, och jag tror att jag måste köpa den också! Sedan blir det väl lite paus i shoppandet igen...annars blir jag ruinerad. Ja, ett par nya stövlar måste jag köpa, men sen är det paus ett tag... :)
Jag kan nog kasta in några bilder på allt i ett senare skede, ikväll kanske!

Ha det gott så länge!

3 kommentarer:

  1. Låter som att du hade en mer lyckad shoppingdag än mig :) Vill se bilder!

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ja, rätt så lyckad var den väl...synd bara att man måste betala för det man vill ha! svider lite i plånboken idag... Nåjaa, man kan ju se det som en placering va? Jag har inte gjort av med pengar, jag har bara placerat dom på ett annat ställe? Bra va? :)

    SvaraRadera