fredag, november 20, 2009

Fredagsfnys...

Riktigt skönt med fredag ja. Handlade som en galning i Citymarket, jag menar massor, inför glögg- och pepparkakskvällen imorgon. Då jag hade staplat upp allt på kassabandet insåg jag att det fattades en mycket väsentligt del av den stundande glögg- och pepparkakskvällen, glögg. Jag måste måste måste komma ihåg det imorgon. Kanske Sussu eller nån kan påminna mig? Kanske?

Mmm, anywho, hade köpt revbensspjäll, lite vin och så har min fotobok; modell "Flickorna 2008-2009" anlänt på posten...nämnde jag förresten det här ifocolor-bisness? Det är alltså ett program som man laddar ner från ifocolor.fi med vilket man kan göra böcker av sina digi-foton! Jätteroligt och snabbt går det, leveransen alltså; skickade iväg beställningen på söndag natt och igår kom det brev från posten att "jag har ett större paket att hämta."!
100 bilder har jag i denna bok som kostade mig 19,95€!

Så får man ju bilderna på papper, vilket tycks vara väldigt besvärligt i vår digitala era.

Anyway, jag hade sett fram emot allt detta och lite tända ljus i all ensamhet eftersom favoriten ska på firmajulfest. Han hade dock bjudit in några kolleger på förkväll hem till oss, vilket ju är alldeles i sin ordning, det är klart att dom ska få lite vin före dom drar iväg på fest.
Nu sitter jag och bara väntar på "min tur"...en timme kvar, typ. ;)

1 kommentar:

  1. Bra idé med fotobok! Själv är jag urusel på att framkalla foton. De finns på datorn, men visst är det roligare att se på foton i pappersformat :)

    SvaraRadera