torsdag, februari 03, 2011

Det var en gång...

...en kväll i begynnelsen av februari månad.
Året var 2011.
Skymningen hade nyligen slutit sin kappa om världen,
då himlen plötsligt öppnade sig.

Ner dalade de fjäderlätta vita flingorna,
lena och dansande i den svaga vinden...


OCH FÖRSTÖR TYP HELA MIN UTOMHUSTRÄNING!!!!


Jag hade plan på att skida. Det fanns inga spår att skida i. Jag försökte göra spår själv men med snön upp över anklarna rasade allt bara tillbaka i "spåren". 3,2 km skidning. Körde hem, drog på löpskorna (inte dom nya fina dock) och stack ut!
Vägarna var oplogade, men åtminstone lite nertrampade så det gick att springa/skutta/twista...
6,3 km löpning.

En lite sämre dag idag alltså som saknde såväl distans som fart, men man behöver sådan dagar också för att kunna uppskatta alla de andra dagarna!

Håller ni inte med?

8 kommentarer:

  1. Absolut! På våren när det är ungefär +15, sol och en lätt bris kan vi tänka tillbaka på vinterns mindre bra dagar och skatta oss lyckliga. Jag vill ha vår nu! Bästa säsongen för löpning i min mening.

    SvaraRadera
  2. Gissa vad jag har köpt och gissa vilken färg?

    SvaraRadera
  3. PRKL! det blev gymmet istället och dit tog jag cykeln. Ingen hade då ännu brytt sin om att ploga vägen så det gick ju hur jäkla bra som helst att cykla. Usch ibland måste man få vara lite arg.

    SvaraRadera
  4. en annan sak, har du sett att vi skall skida tillsammans med självaste Mika Myllylä?! :)

    SvaraRadera
  5. Självklart håller jag med!
    Starkt att ändra planerna och pulsa i 6,3 km vilket är en bra träning...

    Vem som helst hade nog kunnat "spåra ur" efter att ha varit inställd på att skida :)

    SvaraRadera
  6. Jill: Ja, det skulle vara ruskigt skönt med vår nu. Den sortens vår där snön redan smält bort och marken ä bar. Själv gillar jag hösten bättre. :)

    Snowie: Ååååh, va fiin skor du hade! :) Sade du dock inte tidigare att Nike skor inte passar din fot?

    Cecilia: Ja det måste man. OCh nej, det hade jag inte sett! Men du menar väl att vi STARTAR med honom, blir kanppast så mycket skidas MED honom! ;)

    Janne: Fina saker! Ja, NÅGOT var jag tvungen att göra. Jag kunde ju inte bara ge upp och lämna det på 3,2 km heller? :)

    SvaraRadera
  7. Ja det sade jag, men dessa var faktiskt ett undantag. Mycket nöjd :)

    SvaraRadera
  8. jo det är väl nog så att vi startar med honom :). Han har nog hunnit skida och hem till Kokkola (vet int om han bor där men han jobbar vid asunto Björndahl i Kokkola i alla fall) innan jag är i mål tippar jag.

    SvaraRadera