lördag, februari 26, 2011

Stuff

Hej hörni!
En av mina finaste vänner Ässet ringde och kollade att allt är ok, då jag inte skrivit nåt på ett tag. Allt är alltså ok, det är bara tiden som tryter mellan varven.

Har haft en superfin första vecka på nya jobbet! Långa dagar så här inledningsvis men så där är det ibland. Mina nya kolleger verkar var toppen så det jämnar ut sig! En del av dem är bekanta sedan tidigare och de andra börjar bli bekanta vid det här laget! ;)
De verkar vara ett gäng som ställer upp och som man själv ställer upp för. Kul är i det i alla fall.

Anywho, fredag avrundade veckan med en långpanna. 17 km löpning a la löpband av vilka 8 km gick i superfart = 5.27 min/km. Följt av bastu i åtminstone 15 minuter.

Jag har förresten gått och inhandlat den dyraste väskan någonsin i min väsk-handlingshistoria.
It looks like this:

Ja, alltså det är ju ingen märkesväska per se, men den är way over my budget! Den kostade alltså typ 70 , vilket är "in your dreams"-för-en-freakin-väska, men så var den på rea och gick loss på 40 euro. Hello new bag! I love you veeeeldi much!

Jag är ingen materialist så länge det inte gäller löpskor, men denna väska var såpass vacker att jag inte kunde säga nej. Och den är ju röd = kärlek.

Vad säger ni om svagheter och materiella ting?

6 kommentarer:

  1. Kläder kan jag köpa i vilken prisklass som helst, men när det kommer till väskor och skor så faller jag ofta tyvärr för dyrgriparna. Så där har vi nog min svaghet...

    SvaraRadera
  2. Jag anser mig inte vara så materialistisk. Jag har inte svårt för att hålla mig från att köpa en massa prylar. Faktiskt inte. Men sen när jag köper något, vad det nu sen är, så vill jag att det ska vara bra kvalité och då kan jag betala mer för det.

    Så för min del, kvalitet framför kvantitet.

    SvaraRadera
  3. ja, jag är ju (som säkert alla vet) svag för allt. :D
    Men jag försöker att ställa om hjärnan nu så det blir kvalitet framför kvantitet...fast jag är rädd att det kommer att ta en stund innan jag nått mitt mål.

    Men att lägga pengar på en riktigt fin väska är bara bra för själen. Det är nåt speciellt med en riktigt fin väska.
    Röd är också en bra färg på en fin väska, så du gjorde helt rätt i ditt köp. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Linda: Ja det är lätt att falla för vackra skor och läckra väskor. :) Men jag näns bara inte lägga mycket pnegar på dem. Jag har mycket svårt att lägga stora summor på något annat än länkkare.

    Tomas: Ja, många resonerar ju som du. Fast dyrt behöver ju inte betyda "bäst" heller. Men jag vet hur du menar. Då det kommer till länkkare tänker jag också kvalitet framför kvalitet. :)

    JennyH: Ja tack. Jag ÄR väldigt nöjd. :) Har du förresten nån gång visat din sko- och väsksamling på bloggen? Tror det kunde vara intressant! :)

    SvaraRadera
  5. Snygg röd väska. Jag är lite likadan. Träningskläderna får kosta men resten av garderoben är nog inte så påkostad.

    SvaraRadera