söndag, februari 27, 2011

Söndagsträning

Vi hade som sagt Badminton-dag i dag med Ässet. Det var rätt så hyfsat spel med tanke på att det var söndag (söndagsmatcherna brukar inte riktigt vilja bli till något av någon anledning...) och några seriösa skrattsalvor fick vi in också.

Efter att Ässet spöat mig i dagens matcher så tog hon till promenaden och gick hem medan jag bytte löpskor och sprang en mil på löpbandet. 126 minuter träning denna söndag alltså, fördelat på 60 minuter badminton och 66 minuter löpning.

Inte så illa om jag själv får tycka till.

Jag vet nu redan att morgondagen kommer att bli en lååång dag på jobbet, så nästa träning inträffar förhoppningsvis på tisdag. Längtar lite efter ett skidpass faktiskt!

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. jag är lite sliten efter gårdagens bröllopsfirande. Det blev inget pimplande (jag körde ju bil också) men jag har faktiskt varit helt odrucken hela året tills igår sen brukar jag inte vara uppe sådär sen på kvällen så att en kombination av allt + lite ålderdom gör nog att jag är sliten idag.
    Trots festandet så packade jag skidorna i bilen och skulle ta en lugn och stilla söndagstur, men så stannar ju biljäveln efter en km och går inte att få igång och där står den ännu. Det blir ingen lenkki heller, tror jag. Det är för halt där ute, får köra extrahårt i morgon istället.

    SvaraRadera
  2. Jag sprang också 66 minuter på löpband idag :D

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Äsch då, hoppas det gick bra idag istället! ;)

    Johanna: Nää? Vilken slump! :)

    SvaraRadera