söndag, februari 06, 2011

Vörå 20 km

Japp! Jag steg upp i tid idag, åt frukost och vallade skidorna för att sedan ta mig ut till Vörå och prova delar av BotniaVasans spår!

Något har dock sugit musten ur mig under min vilodag, för jag kunde ha slutat efter 4 km. Tvärt! Hade ingen pulsklocka men jag kan lova att pulsen låg på minst 180 hela tiden jag var i rörelse! Dåligt glid var det också, eftersom det hade nyss kommit nysnö. Om jag inte tog fart i nedförsbacken så rördes jag inte någonstans!! På riktigt alltså!

Om det inte varit för alla sjukt trevliga människor ute i spåret idag som hälsade och småpratatde med en så kan det hända att jag gett upp, suttit mig ned och surat tills baken fryst till is och jag helt enkelt blivit tvungen att återvända.

Nåväl, Jag skidade lite vilse och fick ringa min mentor och fråga var jag är...det redde ut sig och jag vände om och fick alltså slutligen ihop typ 21 km...
och det räckte länge och skorna skavde.
Vilken gnällig träningsdag det blev. Jag beklagar detta.

Skidare är mycket trevliga än löpare, så där ute på banan i alla fall och främlingar emellan. Om jag möter någon under min löprunda och man ack och ve försöker fånga någons blick eller dra till med ett leende så får man allt som oftast bara en snorkig blick tillbaka eller ett stirr rakt ner i marken. Varenda en skidare jag mött under dessa två vintrar jag skidat har alltid hälsat! Antingen med ett "Hej, hej" eller ett leende. Undrar vad det beror på? Har ni några förslag?

5 kommentarer:

  1. Intressant, de löpare jag stått på har (nästan) alltid lett och hälsat. Men kanske det beror på att man inte ser joggare så ofta här, det är ovanligt att jag ens ser en länkande person under ett pass. Vi är en utdöende art här nere, så vi måste hålla ihop :)

    SvaraRadera
  2. Jag har märkt samma sak, fast igår var det faktiskt en annan löpare som hälsade på mig och Johanna när vi var ute och sprang. Vi blev båda två så chockade så jag tror ingen av oss kom på att hälsa tillbaka :D Men jag tycker vi skulle kunna införa en tradition att hälsa på alla löpare när man är ute på länk. Tänk vad kul det skulle vara att springa! :)

    SvaraRadera
  3. Ja fy sjutton för nysnön. Igår hade jag ritkigt bra kraft och fart i min skidåkning och självförtorende växte lite tills idag 30 km i nysnö. Jag vet intee hur länge det tog men länge. Nå inte nog med nysnön så var det -2 när jag vallade, när jag sedan kom hem var det -15 och tippar att temperaturen var ungefär densamma ute i spåret för det började gå så trögt mot slutet. Jag hoppas vi får bra skidväder nästa söndag. Jo skidåkare tycker jag överlag är mycket trevligare än löpare. Skidåkarna hälsar oftast medan löparna nog far i väg bara

    SvaraRadera
  4. Ok nu vet jag! Jag ska försöka få till ett leende nästa gång ;)

    Annars har jag ett förslag att alla har en mössa på sig med olika textremsor med Hej, men hallå, det var ett tag sedan! Klart många textremsor blir det, men utanför Sundbyberg där jag bor...

    SvaraRadera
  5. Jill: Jasså, det är såpass dåligt ställt? Boomen har inte hittat dit eller kanske den har varit och farit före alla andra? :)
    Nå det är ju trevligt att ni är glada med varandra i alla fall även om ni är få! :)

    Heidi: Ja, för sjuttsingen! Så gör vi! Hej bara! :D

    Cecilia: Oj, osis med temperaturen där...Jag ska tammejtuasan börja hälsa på alla! :D

    Janne: Jaaa, det skul va kul! Eller på t-shirts, svettband och buffar och shorts! :D

    SvaraRadera