tisdag, februari 22, 2011

Tegelstenarna

Tjenixen!

Det var alltså inga Olgor jag sprang igår utan det var helt vanliga "tusingar". Olgor är alltså något heeelt annat. Tack för det Johanna! :)

Drog på mig tegelstenarna idag efter jobbet och stack ut på en kort, tung tung tung, och kall löprunda.
Tegelstenarna är alltså dessamina allra första riktiga löparskor. New Balance 6203(?) eller nån sån nummer...Dämpade in i det sista i alla fall, de väger säkert 5 kg! Nåväl minst 1 kg... Det är omöjligt att få ett snyggt löpsteg med de där blyklimparna! Men extra motstånd/vikt fick man ju i alla fall! Okej, tror faktist den riktiga vikten lång på 350 gram, vilket är über-mcyket i jämförelse med mina 180 grams Nike.

Det blev bara en kort 6 km runda idag. Trots att det var bara -13 C kändes det ovanligt kallt i luftrören.

Strax blir det middag med några ytterst trevliga brudar!
Ciao!

5 kommentarer:

  1. bra träning med tunga skor:). Hoppas det börjat bra på nya jobbet.

    SvaraRadera
  2. Haha, 5 kilos skor är grejer det. Bra jobbat med tusingarna. De är äckligt effektiva!

    SvaraRadera
  3. Du har fått en utnämning i min blogg :)

    SvaraRadera
  4. Tomas: Jasså, det gör den? :)

    Cecilia: Ja tack, det har det gjort! Trevligt gäng och intressanta arbetsuppgifter! :)

    Sofie: Eller hur? Ja, jag anar det. De är lite småkul faktiskt! :)

    Camomilla: Oj, va kul! Tack! Ska genast gå och kolla!

    SvaraRadera