lördag, februari 05, 2011

Hej hej

Ja god förmiddag då på er alla!

Jag hade en lång dag på jobbet igår och kom mig ut i spåret först efter 18. Hade inte ätit sedan lunchen och var lite sådär halvtrött. Spåren var dock fina och det var inte så mycket folk där, så jag fick skida i min egen takt. Dock insåg jag att jag börjar blir lite trött på den där samma banan och det kändes inte så motiverat att skida idag som det tidigare gjort. Men, jag stakade på. Högra hälen började bränna igen efter 7 km, men jag tog i och spände skon lite mera och fick i alla fall in 12,7 km skidas för kvällen.

Jag ska lägga Compeed och liiite tjockare yllestrumpor imorgon och hoppas att det gör susen! Imrogon borde jag nämligen få in minst 30 km, men helst 35 km. Det är sista långpasset innan Långloppet den 13:e!

Här kommer jag under förra årets lopp över isen in till Röukas efter 36,5 km plågsamt skidas (skavsår) och är just på väg att ge upp då jag äntligen ser ett bekant ansikte.
Sambon hejar och peppar och menar klart och tydligt att jag inte kan ge upp nu då det är så lite kvar.


Och då jag insåg att det är 6 km kvar till Kalapää,
varifrån det bara är 11 km kvar till mål och
den sträckan har jag skidat redan en gång tidigare,
fick jag fick ny energi!

Och i mål kom jag!
Det tog ett tag, men what the hell?
I mål är i mål, eller hur?
:)

Hoppas vi ha bra väder i år! Det var soligt, men kallt förra året. Dock får det hellre vara kallt än för varmt.

Vad gör ni idag?

4 kommentarer:

  1. Jag hoppar på fint skidväder för din skull. Det går säkert riktigt bra iår också.

    Vi har varit på lägenhetsvisning, men tyvärr hann ett annat par få lägenheten. Det gäller att vara snabb här...

    SvaraRadera
  2. Nå jag skidar ju förstås. Jag tycker nog att kroppen börjar vara lite förberedd för det som komma skall. Sträckan är nog inget problem , det är nog bara hur länge det kommer att ta.

    SvaraRadera
  3. Snowie: Synd att ni missade lägenheten..skulle ni velat ha den?

    Cecilia: Efter dagens pass är jag inte så säker vad min kropp är förberedd på...suck!

    SvaraRadera
  4. Jo den var faktiskt riktigt mysig. Men men, det kommer förhoppningsvis fler :)

    SvaraRadera