lördag, februari 12, 2011

Tveksamt

Dagens väderprognos för morgondagen är:
-23 C kl. 8, detta kan innebär att starten (kl.10) skjuts upp någon timme.
Varmast blir det kring kl.14 vilket innbär -18 C.

Det är kallt! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Nog kan man ju skida då det är kallt nog, inte säger jag det, men man kanske ändå inte skidar 53 km...
Rävarna, dvs. skidfantasterna, skidar ju givetvis i ur och skur. Jag är dock bara en ankunge...

Vad funderar du Cecilia? Eller nån annan ska, eller har bekanta som ska skida? Hur resonerar ni/de? Eller är det jag som är en fjant?

Förresten: Johanna och Heidi, vet ni varför man inte kommer år era bloggar? "Fel vi sidhämtning" säger Firefox...

4 kommentarer:

  1. Nej, jag vet inte vad det är för fel. Man kommer åt ratata.fi, men inte en enda ratata-blogg. Det står inget på deras hemsida och jag börjar bli stressad, det är ju över 12 timmar sen jag skrev ett inlägg :P

    Angående skidningen så ska ju min sambo skida och jag har ju också viss erfarenhet av att springa (långt) i kyla. Nyckelorden är: lager på lager. Klä dig ordentligt helt enkelt och försök håll sig i rörelse hela tiden. Lägg en buff eller dylikt runt halsen som du kan dra upp över munnen och andas genom om det känns förjävligt. Den kommer att isa igen efter ett tag, men då kan man rotera den så kommer ett nytt, isfritt ställe framför munnen (och isen hamnar på kinden, men den är varm så isen smälter ganska snabbt). Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Voi då vi sko ha fått skida idag. Hur kallt va de i fjol? Jag skall in via stan och efterlysa min klocka och så skall jag tipsfråga vid sportbutiken. Men nu just så lutar det nog åt att jag kommer att köra imorogn ännu. Jag var ju och plumsa några km i skogen här nu före jul i -17 dock var det ju inte 53 km (kändes på kvällen som -25 och så hade ju vinden mojnat också dessutom fast mätaren fortfarande visade -17). Kommer vi bara igång tror jag det int blir nå problem. Jag återkommer.

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte helst märkt att det var problem med bloggen :P Men nu funkar väl allt som vanligt för er också? :)

    Svårt det där med kylan, men jag tror lite som Cecilia, att när ni väl kommer igång går det bra. Pröva i alla fall, annars harmar det nog antagligen :)

    och LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  4. J: Ok, tackar! det var nog nån sorts morgondeppighet där tidigiare. Klart jag ska till Vörå imorgon! :)
    Lager på lager it is! Lyck till åt killen din med!

    Cecilia: Ja för f*an vi ses imrogon! :D Och hörs! -15 var det förra året vid starten, och klart solsken! :)

    Heidi: Ja, nu funkar det! :) Jo, jag ska nog fara! Klart som korvspad! :)

    SvaraRadera