tisdag, februari 23, 2010

10 km

Det blev en mil idag också. Lite snabbare än förra gången men det kändes lite trögare också. Två konstateranden såhär i förbifarten, är att jag måste blir snabbare och lite lättare. Vet inte vilken ordning som är bäst men magkänslan säger lättare först, snabbare sen.

Medan jag sprang körde jag Pose-metoden med jämna mellan rum. Intressant var att på de sista kilometrarna började det sticka i fötterna efter att jag återgick till "normalt" steg. Det stack liksom som när benen domnat och man börjar få känseln tillbaks igen. Vad månne det beror på?

Nåväl, så här idag.

Sov gott!

4 kommentarer:

  1. Shit vad du är duktig! Jag dagdrömde häromdagen att det skulle vara trevligt att ha ett löpband hemma, synd att det inte finns rum för sånt. Brukar du fara till gymmet eller har du det så lyxigt att du har ett hemma?

    SvaraRadera
  2. bra jobbat! själv flåsade jag 12 km i -20 grader och det gick otroligt fint.

    SvaraRadera
  3. Jill: Jag far nog till gymet men springer nog hellre där ute, det hara bara varit så himla kallt nu. Verkar dock som om det blir vrarmare från och med imorgon! :D

    Cecilia: Detsamma till dig! Huuuadå, brrr!

    Miranda: Man springer så att framdelen av foten träffar marken först (inte hälen), lite som att srpinga barfota. Lär ska minska märkbart på uppkomst av skador och öka löpfarten. Här är en länk:
    http://www.posetech.com/library/pp-SIB-0001.html

    SvaraRadera