torsdag, februari 11, 2010

"Supermarket" och lapplisor

Vet ni vad jag blir galen av? Lapplisor och supermarketar som inte är så super i just nu.

Lapplise-jobbet måste väl var det mest otacksamma jobbet i välrden. INGEN tycker om dom och INGEN tycker att de gör ett bra jobb! Jag menar okej, det är ju fint att räddningsvägar och dylikt hålls fria så att räddningsmanskapet kommer fram, men att skriva upp registernummer för att kolla att folk inte fuskar med parkeringsbrickor? Utanför en skola? Var ska studerandena parkera då? I torggrottan? Som är mer än en kilometer från skolan och kostar pengar som de inte har?

Och så till supermarketar. Citymarket är den enda butiken i hela Vasa som har mandelmjölspåsar med en duktigt mängd mjöl i. Nu har hyllan gapat tom i över en vecka, jag blir så ledsen. Jag har alltid gått till CM för att de har alltid allt jag behöver! Men idag föll atombomben. Jag var dessutom helt galet sugen på Marabous Hjärtan och tänkte att de flesta har väl dom så här i Alla hjärtans dag -tider. Men nej, inte ens CM! Enda butik där de finns är Euromarket som är miljoner kilometer utanför stan!! I och för sig var det ju bra att jag inte hittade dom för då äter jag ju inga heller, men i alla fall! Och nämnde jag att det inte fanns någå mandelmjöl heller... :(

Sådär. Avreagerad.

Badminton nästa! :)

3 kommentarer:

  1. Men gud jag förstår dig, har haft samma "känsla" hela dagen. Den där känslan när en liten grej verkligen rör till och stör liksom ;)

    SvaraRadera
  2. Men det är väl bara för Hankeiterna (eller hurudana studerande vi pratar om) att springa dit de ska? :)

    Värre är det dock med mandelmjölet...

    SvaraRadera
  3. Miranda: Exakt. Tur att gårdagen tog slut i natt! :)

    Sofie: Ja det är Hankeiterna. Men alla hankeiter bor ju inte i stan ändå...eller hur menade du?
    Ja, jag får väl påminna dom om att beställa mandelmjölet ifall det inte dyjker upp snart... :)

    SvaraRadera