söndag, februari 28, 2010

14,5 km

Dagens saldo blev 14,5 km i rätt så jobbigt före och ojämnt underlag, +1C och blötsnö. Bra feelis var det dock med bl.a.a Twisted Sisters "I wanna Rock" i öronen!
Vilket får mig osökt att tänka på Sponge Bobs Goofy Goober Rock! (<-- Klicka på länken, fick nämligen ingen inbäddad bra version från Youtube)

Ja, nu ska jag faktiskt för ovanlighetens skull äta hemlagad ört-klyftpotatis med kryddiga hemlagade köttbullar! Ska bli riktigt gott!
Vad äter ni på söndagar?

7 kommentarer:

  1. sjukt bra jobbat Liza! Jag är inne i en liten Metallica period. tror jag skall försöka gå på en joggingrunda i kväll, men jag lovar att sluta springa om jag får ont i knät ( som fysterapeuten sagt att jag skall göra)

    SvaraRadera
  2. Så jävla duktigt av dig att kriga 14,5 kilometer i sånt här före!

    SvaraRadera
  3. Bra kämpat i det här föret! För mig blev det rester från gårdagens tortillor till middag i dag. Gott och enkelt :)

    SvaraRadera
  4. Idag åt jag indisk gryta, mumsigt!!

    SvaraRadera
  5. Jag äter ofta rester från lördagen på söndagen. För det är oftast på lördagar jag har tid och lust att kocka något "ordentligt". Igår åt jag uppvärmd Flygande Jakob som jag hade gjort i lördax :)

    Nu ska jag dock äta ett kokt ägg och dricka upp den här kaffekoppen, sen starta veckan med ett spinningpass :)

    SvaraRadera
  6. Cecilia: :), lite blött var det dock! Hoppas joggingen gick bra!

    Linda: Hellre i det vädret än i allt under -10C! :)

    Jenny: Mmm, tortilla! Va snål jag blev! Kanske man sku äta det ikväll? :)

    Miranda: Och kryddigt kan jag tänka mig? :) Men gott låter det!

    Tomas: Vad är Flygande Jakob? Har nog hört det förr men minns inte vad det är, var det nån sorts låda kanske?
    Mycket fin start på veckan förresten! Du är allt bra dutkig du!

    SvaraRadera
  7. Flygande Jakob gör man så här: Man kokar passligt mycket ris och sätter det i en ugnsfast form. Sen tar man köttet av en grillad broiler och strör ovanpå riset. Sen vispar man 4 dl (jag sätter inte huvudet i pant på dom här mängerna, men det är dit åt iaf) grädde och blandar i 2 dl. chilisås. Ovanpå köttet och riset skivar man sen banan och strör på nötter. Sen ovanpå det gräddchilisåsblandningen. Sen överst strör man på knaprigt stekt bacon. Fast jag brukar lämna bort bananen och nötterna. Banan i det sällskapet passar inte i min smakvärld, och inte riktigt nötter heller. Anyway, sist sätter man det i ugnen 225 grader ca. 15 min.

    Gott är det, men ingen bantningsmat kanske :)

    SvaraRadera