onsdag, februari 03, 2010

21 km!

Wohoo! Jag skidade just 21 km! Och är inte det minsta trött. Jag kunde malt på ett bra tag till om det inte vore för mina arma hälar!!

Jag hade inget vanligt plåster här hemma så jag kunde inte prova Jills metod och jag vet att det skaver om jag inte lägger nåt alls, så det fick bli skavsårsplåster även denna gång. Efter 12 km började det kännas och efter 15 km stannade jag och tog bort plåstret från vänster fot och spände skon så hårt jag bara kunde och så fortsatte jag. Det kändes bättre. Efter 17 km gjorde jag samma på höger fot och på så sätt tog jag mig 21 km! Jag har på känn att jag kommer att få skida Botniavasan med benet på väg ut ur hälen innan jag kommer igenom...

Banan jag skidade idag är 2630 m. Det jobbiga med korta banor är ju att måste skida flera flera flera varv om man ska skida långt. Det positiva är att om man inser att man inte borde ha påbörjat det där sista varvet så är det ändå inte så farligt långt kvar ändå om man skidar det till slut. :)

Nåväl, ville bara meddela att jag skidade 21 km idag. Det längsta jag hittills skidat.

Sov gott, gott folk!

6 kommentarer:

  1. Duktig flicka! Vilken prestation :) Få se om du känner av det i morgon...

    SvaraRadera
  2. Tack ska ni ha! Kändes faktiskt riktigt skönt att att känna att det inte är någå fel på orken i alla fall! :)

    SvaraRadera