fredag, februari 19, 2010

Hejsan hoppsan!

Det var fy tusans kallt där ute igår och jag mesade ur en utelänk så det bara skallrade! Dock hittade jag löpbandet på TennsiCenter och sprang en mil. Skönt och inte alls så tungt som det brukar vara!

Där fanns en äldre herreman som man genast såg på att han var löpare/skidare. Han vandrade fram och tillbaka och sneglade mot mitt håll en par gånger och slutligen kom han fram till mig:
"Jahapps, du gillar det här med löpning va?" sade ha och jag log och sade att är en trevlig form av motion ja.
Sedan fortsatte han med att berätta att han har löpt hela sitt liv och att han också brukar springa här men att han måste lyfta lite tyngder också emellanåt. Och sådär höll han på en stund. Jag fick inte en syl i vädret och sedan då han verkade anse att han sagt sitt så gick han bort! Bara så där! Man råkar nog på alla sorters människor här i livet! Men kanske det där var en intro, nästa gång kanske jag får säga något också! :)

Ivkäll spelar vi Badminton med Ässet Woosch Sussu och imorgon blir det fest i ära av nämndas födelsedag.
P - A - R - T
Y?
Because we gotta!

Ciao bellas!

3 kommentarer:

  1. Hahaha...vilken rolig gubbe. Låter som att du har en toppen skoj helg framför dig :)

    SvaraRadera
  2. Jenny: Visst? Men sådär tycker jag de flesta 60+ löparna/skidarna är! Glada, pratsamma och uppmuntrande!
    Och ikväll blir det skoj! :D

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera