tisdag, februari 23, 2010

Tisdagslänk

Idag bär det äntligen av på löpning igen! Löpmatta dock, men löpning i alla fall! Satt och sneglade på de här vackra löpskorna idag och undrar om jag borde beställa. De är ju bara för läckra!Jag blev medveten om dessa godingar tack vare Sofie och nu är det som om jag bara inte kan släppa tanken om ögongodisarna!

Sitter som bäst och mumsar på LCHF-kokosbollar (eget recept också) och de är faktiskt riktigt goda!
Lizas kokosbollar
Smeten:
150-200g mandel mjöl
4-5 msk smält smör
1-3 tsk flytande sötningsmedel
ca. 4 rivna bitar 80% Marabou choklad (chockerande starkt --> använd mera sötningsmedel om eller mindre choklad)
Sporadisk mängd kokosflingor (du vet nog när det känns rätt)

Knåda smeten, rulla till bollar och rulla i kokosflarn.
In i kylen!

Nu ska jag kasta ett öga på ett avsnitt av 70´s show och sedan drar jag iväg!

4 kommentarer:

  1. Verkligen coola skor. Tänkt att fina träningskläder/skor kan ge en sån träningsglädje :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de galet snygga?! Fast jag tror nog att jag kommer att hålla DS trainers:en mera kära - de är mjukare och gosigare.

    Och det var till det du skulle ha mandelmjölet... :)

    SvaraRadera
  3. Jenny: Eller hur? :D

    Snorkkis: Ja det är dom. Tror faktiskt att jag måste köpa dom, om jag får tag i dom!

    Mandelmjölet använder jag till allt möjligt! Muffinsm, bröd, paj (smulpaj) och nu även kokosbollar! :)

    SvaraRadera
  4. de är nog läckra de där skorna. Nog skulle man ju dra till sig blickar om man kom springandes med sådana här i nejden.

    SvaraRadera